Sunday, July 31, 2011

1st Ramadhan



Salam Ramadhan buat semua umat islam d setiap pelosok dunia...

Moga ramadhan kali ni lebih memberi makna kepada kita.. memberi kekuatan, keredhaan, rezeki, dan hidayah...

Hari pertama kali berpuasa tanpa dia...moga dia baik2 d sana, teringat tym sahur td..rs nak p kejutkn dia..itulah kewajipan yg aku lakukan pada dia stp kali bulan puasa, tym sahur pastikan d kejut bangun sahur, tym nak bebuka puasa pasti bermesej bertanya apa d makan, apa d beli,....

semua tu hanya kenangan..ya aku rindukan kenangan aku dan kamu ketika kta berpuasa bersama.... 

I have tried so hard to forget about you, but my heart still tells me that you're the one.

utk kamu d sana, selamat menjalani ibadah puasa, moga mendapat keberkatan dariNya..sy doakan awk baik2 d sana..mungkin awk lebih baik d sana bsama dia yg awk pilih tanpa sy kan..hmmmm..xpala..mungkin ini akhir segala perhubungan... 

utk diriku ingatilah...

Worry about Allah and what Allah want you to do and Allah will take care of your worries =)

Xda Niat Lelebih

Kalau org tanya aku, kenapa aku wat blog... aku hanya mmpu cakap.. inilah tmpat aku meluah dr aku meluah dgn org... sbb aku x suka nk luah2 ngn org..erk!! aku wat blog ni pun..xda sapa yg taw sapa aku sebenar.. mungkin ada yg taw siapa aku sbnar..tp xramai...


mungkin sbb sikap ku pemendam..aku simpan semuanya aku luahkan bila tiba masanya.. bila dh keluar bila tiba masanya..pasti sakit telinga yang mendengar kan..?? segala2 d simpan menjadi nanah.. menjadi luka terdalam yg xda ubatnya...aku x suka nak wat org kecik ati..aku x suka nak wat dendam kt org..aku x suka nak jahatkan org..padahal ramai je yg suka nk jahatkn aku... kite wat baik org ttp tgk kita salah kan...nk puaskan hati dorang..mmg xle d puaskn pun... so inilah caraku..caraku melayan jiwa sentap ke, jiwa panas ke, jiwa nak menjiwang ker, apa2 je lah....huhuhu


xda niat pun nak menjaja cerita peribadi ke apa ker...sbb xsuka jugak nak aibkan org dan aib diri sendiri apatah lagikan... pastuh xda niat jugak nak suh byk org follow...huhuhuhu...sape nk follow, follow jer..sy x halang pun... mana taw mungkin antara kita mempunyai cerita yang sama yg boleh d jadikan sempadan tuk masa dpn dan yg baik jd tauladan.... 



Behind my smile is a million tears you'll never see.


apa yang aku belajar adalah sedaya upaya utk Forgive and forget. Not revenge and regret.


pesanan aku buat semua org yg bsedih yg menghadapi dugaanNya;


Don't cry over the past, it's gone. Don't stress about the future, it hasn't arrived. Live in the present and make it beautiful.

moga kita sama2 hidup dgn aman damai, berbahagia d samping insan2 yg kita sayang..stp apa yg berlaku pasti ada sebab dan semuanya adalah rahsia Tuhan..

Thursday, July 28, 2011

Tips Aku dan Kamu

Dh lama dh x menghias blog nih dgn rintihan dan luahan yg hadir dr hati kan?? Kadang2 rasa malas jer nak taip..rs dok diam2 sudah.. tapi kadang2 rs jugak nak lepas apa d rasa biar segala2nya lepas dan tak tersimpan dan akhirnya menjadi nanah atau bisul..erkk!!!


kadang2 mmg teringat kt dia yg jauh tu..tapi try elak dr memikirkan atau buang jauh2 kenangan yang ada jgn biar dia hadir lagi d fikiran... Terima Kasih Awak Sbb Ajar saya bagaimana cara2 tuk melupakan... walaupun sukar...tips yg awk ajarkn mmg betul...hehehee


Ingat lagi masa tu..saya mmg down giler..dalam sehari berpuluh2 kali kol awk mesej awk..awk lansung xlayan... saya plak mcm xleh nak terima hakikat..sy sukar tdo, ssh nak makan..xda selera... duduk je dlm bilik bertapa melayan perasaan.....




Tips pertama, sy dh x kurung diri dalam bilik lagi dah..sy dh leh hadap muka semua ahli keluarga saya... setiap kali tabiat sy nak dok lam bilik..terus teringat kata2 awk..Jgn sekali2 dok dalam bilik sorang2..tu r mula nak layan perasaan..mula nak fikir mcm2...


Tips kedua, sy berjaya buang semua mesej2 awk, semua call in/out dr awak..supaya saya x tgk nama awk pun dalam fon saya... suma yg dalam fon tu da kaitan ngn awk..sy buang...sy bukan xnk simpan semua kenangan itu wak..tp kenangan itu membunuhku...


Tips Ketiga, segala pemberian awk semua sy kumpul dan simpan elok2 dalam sebuah kotak.. x bukak2 dh pon sampai skrg... rs nak kirim balik kat awk..dan suka hati awkla nak buat apa dgn barang tu nanti..sy nak buang, sayang..nak bakar apatah lagi..setiap pemberian awk tu dr kecil sampai ke besar..sy jg elok2 sbb semua tu menyimpan kenangan tersendiri..hih!! 


Tips Keempat, Sy akan tukar no. fon..supaya sy xda kenangan lansung yang tinggal dari awk... seperti sy cakap kt awk.. CINTA INI MEMBUNUHKU... =)


Tips kelima, sy akan lebih byk luangkn masa dgn kawan2 dan family.. sy akan bukakan hati sy dan terima sapa saja nak kawan dgn saya... sentiasa berfikiran positif..


Tips Keenam, lebih banyak dekatkn diri dgn TUHAN..dialah yang mengetahui segala2nya..dialah yg menentukan segalanya..Tiap kali kepala ni terdetik ingatkn awk d sana cpt2 sy berkata.."JIKA DIA BUKAN MILIKKU KAU HILANGKANLAH PERASAN RINDU DAN SAYANG KU PADANYA..JGN ADA SEDIKITPUN RS KASIHAN MELIHATNYA JIKA DIA ADA MENDERITA SESUNGGUHNYA HATIKU LEMBUT UTK TERIMA DIA KEMBALI"
setiap apa yang berlaku pasti ada sebabnya...itu je lah yang aku percaya...doa banyak2 kat tuhan carikan jodoh yang baik buatku yang buat aku x terkilan sedikit pun andai kita xda jodoh.. =)


Tips ketujuh, fokus dgn hidup...dan sentiasa happy..sbb byk lagi org d luar sana lebih ssh dr apa yng sy rasa skrg...ssh bila org d sayang pergi x kembali.. ada lg ssh dcerai suami yg curang, ada lagi ssh d pukul suami tiap malam.. ada lagi ssh, di lacur suami saban hari..byk dan banyak lagi derita org d luar sana... kisah aku dan kamu mungkin hanyalah sebesar biji benih di antara kisah2 mereka yg sarat dengan penderitaan..


Cukuplah tujuh... tujuh no.ganjil..Allah suka no ganjil kan?? =)


Alhamdulillah...aku akan jalani kehidupan ku seperti biasa... seperti manusia yang lain... menyayangi pada org yg menyayangi diri ini.. 






Pesan nabiku Muhammad ﷺ, mintalah apa sahaja pada Allaah walaupun untuk mencari tali kasut yang hilang.

Did you think that We had created you without any purpose, and that you would not be brought back to Us (23:115)

Start your day in remembrance of Allaah & Allaah will make all hardships an ease for you, insha'Allaah.

Thursday, July 21, 2011

Sakit Telinga Mendengar

Salam Jumaat Semuanya..Moga hari ini bertambah baik segala2nya..

semalam berbual ngn dia..lama jugak...hmm apa yg aku nak kaitkn dgn sakit telinga mendengar..adalah perbualan semalam betul2 menguji tahap kesabaran aku..tahap kesetiaan aku tahap kepercayaan aku padanya lagi...

apa perasaan kamu bila kamu mendengar org yg kamu syg bagitahu..

"saya sayang dia lebih dari awk"
"sy x taw cmna perasaan syg boleh timbul balik pada bekas saya tu"

sakit x??

mmg sakit..tapi itulah kenyataan dan realiti yang perlu di dengar, jwpn atas segala persoalan yang menghantui diri...

You can hurt me with the truth, but please don't comfort me with your lies.

cukup...ini saja mampu aku luahkan... kenyataan yg sukar d terima tapi aku harus terima dgn hati terbuka..cukup terbukakah aku? cukup redha kah aku..cukup kuatkah aku...hanya Tuhan menjadi saksi...

Just because you broke my heart, that doesn't mean I can't find someone new.

p/s:Every little thing is gonna be alright. Sometimes God uses pain to inspect us, correct us, direct us, and perfect us.

Monday, July 18, 2011

Kerana Lelaki

hurm, bkenaan dgn entri aku arini..Kerana Lelaki??.. yups! aku wat entri ni sbbnya beberapa org dtg kepadaku bercerita ttg diri mereka yg telah d curangi oleh lelaki..OMG..kenapalah aku perlu berhadapan dgn mereka yg akan bercerita ttg lelaki..fobia seyh!! aku terus terang aku dh cukup serik...aku x suka dgr cerita pasal lelaki.. boleh tak aku simpulkan satu "org laki kebanyakkan nya main2kan perasaan perempuan"... Ooppss!! mesti byk x stuju sbbnya ada dorang tgh berbahagia dgn insan bernama lelaki..dan mungkin lelaki jugak x stuju sbb dorang pun pernah merasa kena tinggal ppuan yg jalang2x...


Baik laki atau ppuan... sama2 lah kita sedar ttg keperitan d perlakukan dan diperbodohkan pasangan...sakitkan?? mmg sakit..sape nak rsa sakit camtu buat kali kedua?? korang nak?? mmg ati batu..aku xnk!! cukupla paling besar dugaan aku terima baru2 ni..sakit..bukan snng nak lupa..parut masih lagi..kalau d imbas mo bernanah plak parut d hati... makanya, jgnlah snang2 nak hancurkan perasaan org... 


Silence is a girl's loudest cry. You will always know she's deeply hurt if she's ignoring you.

ntahlah,... kadang2 aku terfikir... suma perjalanan hidup kita d atur oleh Tuhan sejak azali lagi..jodoh atau takdir hidup kita telah tertulis sejak bkurun lamanya... Mungkin ada sbb mengapa tuhan membuat kita ada rasa duka... sbb kita telah mengabaikanNya..kita lebih mengingati dan merindui..selain dariNya.. Hmmm..aku pun dah malas nak marah atau salahkan sesiapa..baik laki mahu pun ppuan..Lu Fikirlah Sendiri.. Kalau xnk rasa sakit d kecewakan..jgn sakitkn hati org len.. Kalau x sudi, putus baik2...mmg sukar..tp terus terang adalah menda paling terbaik dr menipu...

Sometimes, we waste too much time to think about someone who doesn't even think about us for a second.

Wahai manusia d luar sana...hargailah apa yg ada..slagi masih ada waktu dan kesempatan.. jgn pentingkan diri sendiri..sbb x kemana pun kalau nak penting diri sendiri..jgn sedih2..sbb sedih2 pun bukan dapat mengembalikan sesuatu yang hilang.. redha tabah dan tawakal..sesungguhnya kebahagian ada d pengakhiran setelah kesusahan dan kesedihan..percayalah keajaiban sentiasa ada..Tuhan x kan duga kita kalau kita x mampu..walau sedasat mana dugaan menimpa..hakikatnya kita ada jawapan utk semua permasalahan tersebut..yakin dgn hati...kuat smangat..kuatkan mental..

We keep running after the people who least care about us. Why don't we just stop, and see the ones running behind us?

p/s:Buat sahabatku yg terkecewa;"Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. and forget about the ones who don't" 

Thursday, July 14, 2011

Just Wanna Say It


Sometimes people don't notice the things we do for them, until we stop doing it.
tetiba rasa nak tulis sesuatu dalam blog selepas beberapa menjak menyibukkan diri dan malas nk bercerita apapun... amik masa tuk menenangkan diri sendiri...


hmmm..baca balik kata2 yg aku letak d atas sekali tu... ya..kdg2 org x perasan apa yng kita lakukan padanya..walau sekecil nyamuk pon kita buat utk dia...sehinggalah kita berhenti melakukanya.. barulah dia perasan siapa yg dia perlukan sbnrnya..tapi menyesal x guna pon..sbb menyesal slalu berlaku d penghujung jalan..dh terlambat.. 


happy jugak la dgr kwan sorang dh da kapel selepas putus baru2 ni gara2 lelaki yg x reti2 nak menyusahkn ppuan..*aku x tuduh semua la keyh* 


Because of my ex I find it a little more difficult to trust anyone...


ya..dulu aku slalu cakap napalah org mudah dan senang jer nak kapel selepas putus... yah!! aku dh dapat jwpnnya... sesuatu yang aku setuju kengkadang...mmg org akan nampak salah je yg lebih bila putus terus kapel lain, mesti org ingt kita je yg wat salah dan memutuskan hbgn tu... yang merasa semuanya adalah kita..dorang apa taw..taw jer nak kutuk, nak bgosip..yg rs sakit d hati, sakit d jiwa, yg menangung segala beban..kita..kita dan tetap kita..yg selalu menangis sorang2 pon kita..xda siapa pon nak dgr suma masalah kita...

Sometimes you have to be strong because it's perhaps the only thing left for you to be.

mmg..kita kena kuat lalui semua nih..aku dh x kesah dh org nak cakap apapun pasal aku..aku nk luah aku x suka aku luah..aku xnk simpan menda yg sakit lagi... aku pun x kisahla sapa2.. aku juga punya hati..aku juga punya kehidupan..aku juga berhak bahagia spt org len.. aku nak kapel ke x pasnih..aku punya suka lah..xyah la nk tunjuk2 apa aku harus buat..apa harus aku lakukan..apa dan apa.. just let it go..aku nak menangis pon..semua tu xkan dpt mendatangkan menda yg kita telah hilang... mendoakan dia bahagia.. CUKUP!! nak terima dia bahagia dgn pasangn..amik masa.. dia ok d sana itu cukup menyenangkan aku...

It hurts so much when you have to let someone go, but it hurts more when you don't.

p/s:To move on, you have to be strong. To be strong, you have to be happy. To be happy, you have to love like you haven't been hurt.

Monday, July 11, 2011

Just because I'm single, doesn't mean I'm lonely.

i

Yeah I'm Single....
Serik ke x kalo nak kapel lagi??
Serik mungkin x, tapi seyes xnk rs sakit...
sakit cmnih..sakit jiwa, sakit..sakit...owh sakit perut..
tambah2 lagi sakit perut senggugut punya pasal..
hmm..fikir2 logik dats y mood dan simptom x okey 2 3 menjak nih.. yelah...tambah2 lg stress ngn Dia...stress dgn perhubungan terhalang... Wat should i do?? nak lupa?? not easy..amik masa.. yaaa...bertahun2 pun masa d ambil..iAllah menda nih mampu kita lupakan...


Sekarang..aku luaskn empayar...empayar persahabatan dgn siapa2 saja..laki mahupun ppun..dan ofcoz laki... xnk sedih2...xnk kacau bilau... bek aku bkawan dgn org yg hargai aku.. kalau d izinkan Allah...mungkin aku dpt yg lebih baik... ya..positifkan diri...
hmmm..kdg2 kala aku akui aku x kuat bdepan dgn masalah ni..sbbnya suma aku tanggung sendiri...ssh aku nk share ngn org... sbb tu jari2 ku pntas menaip meluah apa d rasa d hati...sedih mmg sedih sampai hati org wat begitu dgn kita..tp ntahlah kalau d fikir2 semua berlaku ada sbb...kita x taw apa berlaku d pihak sana... 


Alhamdulillah, ada kawan2 sentiasa d sisi. mengambil berat ttg diri...family pun gitu jugak..cuma aku x sanggup betentang mata dgn Mak dan Bapak.. sedih tgk muka dorang..xtaw kenapa.. dorang mmg da harapan, nak tgk anak2 dorang bhgia dgn insan yg anak dorang sayang..tp nak wat cmna Mak, Bapak..xda jodoh... wahai adik2ku..jgn la d tanya ttg dia..dia sudah x jd abg iparmu lagi.. biarkan saja... biarkan... 


Aku berdoa pada Tuhan moga d kuatkn hati ni... sentiasa kuat..walau kadang2 aku lemah..aku menangis sbb terasa sebak dan beban d dada...menangis semahu2nya hanya di bawah bantal...
sakit apabila sumanya tertahan..spt mlm td...sesak nafas..tarik puas2..x jugak sampai..rs semput..semput menangung rindu padanya.. xpernah ku rs perasaan begini..baru satu hari menghilang diri padanya aku dh cm sesak... menangis semahu2nya biar lepas apa di tanggung.... menatap gambarnya, melihat mesej2 nya dahulu mampu buat ku tersenyum... Tika ku marah, selalu bg mesej2 bodoh yg wat aku tersenyum...Terima Kasih, sekurang2nya mengurangkan beban d hati... sukar melepaskan tp aku cuba...bg aku masa ya...


Mendapat org yg memahami diri kita, terima baik buruk kita, terima baik buruk keluarga kita bukan mudah...ssh nak di cari, tambah2 lagi bersama2 tika ssh dan senang... ssh sama ssh, senang sama senang... jika dia ssh hatiku automatik gundah gulana, bila dia senang, even aku yg ssh aku masih rs senang d hati.... Itulah dia...sbb tu aku syukur sgt dpt dia sblm nih... sbb itu jugak aku ssh nak lepaskn dia.... tp apa dayaku..Ini perjalanan yg Tuhan telah tetapkn padaku.. Nak kata Tuhan kejam?? Xla, dulu mmg slalu salahkn napa asyik menda x baik je dlm hdup aku..Skrg aku sedar stp apa berlaku Allah telah sediakan yg terbaik dalam hdup aku.. terima kasih Allah...terima kasih atas segala2nya....


p/s: "Jgn pergi jauh2, nanti sy x dpt carik awk" hehee...itulah mesej terakhir awk bg... xpa, wak..sy ttp nak pergi jauh...sy nak lari...sy nk lari dr awk tanpa membenci awk, tanpa menyayangi awk.. biar sy pergi seolah2 sy tidak pernah berjumpa dgn awk pun... :)

Lagu Kau dan Aku ; blackrose - cinta abadi


Kehadiran cintamu
Menyinari hidupku
Kehangat cintamu
Mengubati sepiku

Kelembutan hatimu
Mengubati lukaku
Kedamaian hatimu
Menyinari hidupku

Belaian manjamu
Penawar resahku
Keluhuran hatimu
Hanya kau kekasihku

Keagungan cintamu
Bersama impianku
Untuk hidup bersama
Sehingga keakhirnya


Makin membara
Api cintaku
Kaulah yang satu
Kaulah cintaku


Tak mungkin lagi
Berubah hati

Cinta yang suci
Cinta abadi

p/s: lagu pertama yg kamu bg... aku bukan seorang ROCK KAPAK..tp demi kamu aku try masuk lagu nih... nway lirik nya best... tgk yg aku highlite merah kan tuuuu.... :) terima kasih~

Sunday, July 10, 2011

Bertanya

Tgh chat ngn member tym sekolah dulu..Miera..
ari mggu lepas dier jemput tuk majlis pertunangan...
tp x dpt pegi, ada keja dan aku xdapat nak p sbb jauh la sangat2..


sorang demi sorang bertanya ttg aku dan kamu..apa harus aku jawab??


aku hanya mmpu jawab kalau ada jodoh..itu saja kemampuan ku tuk berkata2 skrg....


hmm..mggu nih dia dtg sana jumpa kamu kan... =.=!seyes x suka!! aku jeles~ arghh..bersabar..aku pasti akan melupakannya...






p/s:Jealousy is a sign that you really don't wanna lose that person...When I smile or laugh it doesn't mean I'm 100% happy.


p/s:First dates are awkward; First kisses are heavenly; First love is irreplaceable; First heartbreaks are unforgettable.


p/s: Sejauh mana mampu kita bertahan x menghubungi satu sama lain.. dalam hati sebak dan sesak rasanya nak bernafas...Tp aku kena bertahan, aku kena belajar tuk melupakan.... *sad

Aku adalah Wanita Biasa


Allah berfirman:”Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan “



Wanita cantik ialah;


1.Melukis kekuatan melalui masalah
2.Tersenyum saat tertekan
3.Tertawa saat hati sedang menangis
4.Tabah di saat terhina
5.Mempersona kerana memaafkan
6.Mengasihi tanpa balasan
7.Bertambah kuat dlm doa & pengharapan Ilahi…



p/s: Awak, jgn rindu jgn syg, jgn ingt sy walau sekalipun ya... sy berusaha ni nak lupakan awk... moga awk bahagia dgn dia yg awk pilih... mmg susah wak..first time sy merasa frust yg teruk2 sgt...x salahkn awk pun, xsalahkan siapa2... benarlah kwn kita, c Yanti cakap...


"Allah tidak akan beri apa yang kita mau, tapi Allah beri apa yang kita perlukan.."


sbb dia pun melalui apa yg dia rasa, dan dia skrg telah menemui kebahagian yang tak terhingga..hadiah dari Allah..Subhanaallah...


hmmm...awk, melupakan bukan sng... tp sedaya upaya melupakan..mungkin ada yg lebih baik utk sy satu hari nanti..x sabar sy nak menemui kebahagian itu..sy xnk rs sakit lagi, xnk rs sakit mcm skrg..cukuplah sekali...cukuplah sekali...


kasihan dgn emak..kasihan dgn bapak... xnk wat mereka sedih tgk anak dara tunggal dier bsedih sebegini... dorang walau diam2 tp sy tahu dorang selalu bercerita ttg sy.. almklum..sejak2 ni slalu kurung diri dalam bilik.. sy bukan sengaja nak kurung diri, tp sy xda kekuatan nak bdepan dgn dorang..sy xda kekuatan nak jelaskan apa yg berlaku..sy xnk memburukkan siapa2..siapalah sy nak buruk2kan org..padahal sy pun ada buruknya jugak...


sentiasa pujuk diri sendiri..sentiasa positifkan minda..bukan sng.. wat2 senyum walau dalam hati menangung duka dan perih..


saya bersedih tp awk berbahagia di sana...x adilkan tuk sy?? jd, wat apa sy nak sedih2 menangis mengenang awk d sana... selama ni sy hilang byk kawan sbb awk..sbbnya sy fokus dgn awk... setianya sy... bukan xda org nak kan sy...tp kerna janji d lafazkan..akan tetap setia..itu yang menjadi kunci dalam perhubungan.. janji yg awk lafazkan..Xkan tingalkan sy dan akan sentiasa d sisi saya..meroboh segala kepercayaan dgn awk..


Awk, sy harap awk mampu berubah..cukup2lah memberi harapan, skrg awk fokuskan pada hdup awk yg akan berubah xlama lagi..menjadi suami pd org yg mungkin awk syg sgt sbnarnya... siapalah sy d banding dgnnya..hanya sandaran semata2...


kadang2 sy lihat diri sendiri..terlalu menyedihkan..kasihan sy tgk diri sy d perlakukan begini..tp inilah dugaan yg Allah bg... tp skurang2nya kejadian ni x berlaku bila sy menjadi isteri awk... bila jd isteri mesti hebat lagi sakit d hati... Inilah perempuan, mudah memaafkan tapi x mudah melupakan..awk ingat tu..stp tutur kata, janji manis, segala perbuatan awk...ppuan akan ingat..walau sekecil mana pun... Ingatlah...


Doaku buat diriku, moga tabah selalu..amin ya rabb~ Moga dgn amalan membaca Yasin mampu membuatkan aku tenang dan kuat... :)





Kekuatanku?

Pakar Diari Hati: kadang-kadang pengakuan itu sangat perit untuk di telan.. tp itu lah hakikat yang harus diharungi.. walaupun kenyataan nya terpaksa merelakan perpisahan.. tapi kepuasan itu lebih terasa bila orang yang kita sayang bahagia..


jwpnku:kepuasan melihat org yg kita syg bahagia pun kena amik masa..bukan mudah.. huhuh moga sentiasa redha dan tabah hadapi dugaan Allah..


Pakar Diari Hati: Benar..ambil masa, bukan sekejap..biarlah lama mana masa diambil.DIA bersama kita..

PERINGATAN :


Jangan sesekali main cinta, jgn permainkan perasaan! Umpama dikau kail ikan dan lepaskan semula sesuka hati tnpa berhajat mendapatkannya, tidakkah kau tahu sepnjg hidup ikan itu terseksa dgn bisa kailmu??



jwpnku: Ya Allah Bersama Aku, Allah Mendengar sgala rintihanku, Allah Maha Mendengar, Allah Maha Membantu Hamba2nya dalam kesusahan.. Mungkin ini peringatan buatku..supaya tidak melebih sayang sesama manusia sebaliknya syg kepada Allah.. Moga engkau kuatkan aku Ya Allah..Menghadapi segala2nya... Kau dekatkanlah aku padaMu.. 

Friday, July 8, 2011

mampukah

tak tahu mampukah tidak aku srkg nih bertahan, berbuat biasa.. rs sukar dan sesak d jiwa...menangis dan terus menangis..sugul, termenung entah kemana mengelamun.. Dia?? mesti happy..kurang dh beban yg dia pikul... hmmmm Aku? bersedih? harus berapa lama???


Awak tau x kenapa sy begini sentiasa mengulang persoalan yg sama.. sbb jwpn awk bagi x pernah menyakinkan xpernah membuatkan saya rasa percaya..haruskah sy nak percaya apa yg awk ckp sedangkan semuanya sy rasa dusta..rasa sy tipu...


dulu awk meyakinkan pada saya bhwa pertunangan itu TERPAKSA...tp d mana kekuatan awk dalam membuat keputusan dalam hidup..begini ke lelaki yang hendak jd ketua keluarga..semuanya pengecut..semuanya mcm dayuss.. mmg x suruh pun membelakangi keluarga..yeah..family owez right..tp pernah ka fikir diri sendiri???


dulu ms kapel, aku pernah tnya, napa x p rujuk balik ngn ppuan tu.. ko cakap ko serik.. sbb ppuan tu penah cakap dalam hati dia dh xda engkau lagi..dia dh x syg ko.. tp skarang??? umpama korang berdua meludah ke atas langit kene balik muka korang sendiri...


wat the hell of couple korang ni..


kenapa jugak ko p kacau aku ko psycho aku ko ckp janji la x tingal aku, ko ckp ko akan dgn aku...OMG so sweet~ kata2 manis dari mulut longkang??? 


seyes!! jiwa aku sakit...bernanah2...berkali2 d perlakukan aku ni x reti2 nak serik terima ko kembali...kenapala aku di anugerahkan hati yg lembut...kemana hilangnya hati batu ku dulu...


mampukah aku nak berdepan dgn muka2 org yg simpati..pls lah aku x suka d simpati..pergi jauh2... mmg aku dh cukup kesian ngn diri aku sendiri...


mapu ke x aku x pegi mencarinya...mampukah aku  x tengok telefon, p cek samada dia da mesej or kol,,siang dan malam..mampukah aku x dgr suaranya lagi..mampukah aku x pergi tgk fb nya setiap kali aku on fb...mampukah aku x behenti dr tatap gambarnya..mampukah aku buang semua brang yang dia bagi..mampukah aku menahan rindu padanya..mampukah aku x mengingati stp kesalahanya..mampukah aku memaafkannya, mampukah aku tidah membencinya... 


arghhh...dugaan sungguh... 

Thursday, July 7, 2011

Dalam duka ada gembira

pagi td dok sensorang kt surau..seyes kepala terlalu banyak tensen dan stuck... nak cakap ngn org pun, tgk muka aku pun org dh takut.. seyes+tegang... ker muka garang..huks! 


tenang2kan diri d surau tetiba ada org ketok pintu..muka my colleague Azie masok mencari bekas tuk letak sample air...tetiba tgk muka aku yg murung semacam...


"R u okey?"


aku hanya mengelengkan kepala...yaaa..jgn tegur or tanya aku ok ke x..seyes im not okey..x tertahan aku...aku terus menangis..kan dah nangis..bertahan lama2 air mata ni mencurah jugak..


Oh no!! aku nangis depan dia...siapa dia tuk aku ceritakan.. aku nak gtaw sahabat handai,rakan karib family?? seyes aku kena d persalahkn lagilah ada..so aku simpan sensorang...x taw nk luah pada siapa..aku pun bukannya suka nak sshkn masalah aku dgn org..org ada lagi menda nak d fikir selain fikir masalh aku...


selepas beberapa ketika aku masuk balik lam ofis..wat mcm xda apa2 belaku...


"Jom teman kuar..kejap jer..jom" kata Azie


"Nak p mana??"


"Jomlah, minta teman nih" rayu Azie


okeylah, terus amik beg terus out..office hour plak tuh..seb bek bos xda...


dalam kereta.


"kita nak pergi mana ni?"


"kita g sing song" kata Azie sambil ketawa..


"haaaaa.......sapa nak berkaroke pepagi ni???"


"kita la..nyanyi satu lagu..lepas semuanya"sambung Azie


"Eeee...xnkla..u je la yg nyanyi i temankan, seyes x pernah berkarok, teman org karok adalah..dh la suara x sedap..malu laaaaa" pantas je aku membidas...


seyes x pernah2 d buat org keje ni..nak berkarok d pagi hari...


"mudahanla kedai x bukak.,"sahutku..


yess!! mmg kedai x bukak pon..mana da kedai karok bukak pagi2..hahahaa...org bukak biasanya petang dan malam...


mesti dorang terlupa ada org stress pagi2 kan..hehehee


dua2 ketawa..bagai nak pecah.. last2 pergi ke tempat org jual barang hantaran... ok jugakla..skurang2nya aku x stress sgt lepas keluar dr opis...


Thanks Azie..sy taw kamu mahu mengembirakan saya... Sy ingt pesanan kamu..


"Ingt Luh Mahfuz, sumanya sudah tercatat d situ.."


Makanya aku kena redha, kena kuat tuk pergi dari hdup dia...


Sayang, awk taukn..sy syg awk...sy akan pergi jauh dr awk..pls jgn rindu sy...


Ya Allah, ko kuatkan hatiku yang lemah, ko pertemukan aku dgn org yg betul2 mampu menjagaku di akhir hdupku.. aku nak org mcm dia.. dan mungkin dia saja..


Kau maha agung, kau maha bijaksana..kau pengatur segala2nya..hanya kun maka fayakun lah jadinya....


Moga aku Kuat!!!

Salah Siapa

Nak salahkan siapa, menangis x henti2 pun aku kena hadapi jugak suma ni... menda dh terjadi menda dh xle d tarik balik...berlaku dan tetap berlaku... kadang-kadang aku salahkan tuhan.. kenapa menda ni terjadi kat aku..kenapa aku...kenapa tidak org lain..kenapa kerap kali belaku dekat aku...aku x layakkah bahagia dgn org yg aku syg..atau dpt apa yang aku nak..kenapa perlu d uji..kenapa..kenapa aku..aku..aku...*ouch! cakap mcm x ingt diri..mcm xda iman d dada..mcm bukan org islam*


tapi aku teringat ngn satu hadis;


Ketika Allah rindu pd hambanya,Ia akan mengirimkan sebuah hadiah istimewa melalui malaikat Jibril yg isinya adlh ujian.Dalam hadits qudsi Allah b'firman: "Pergilah pd hambaku lalu timpakanlah b'bagai ujian padanya krn Aku ingin m'dengar rintihannya." (HR Thabrani dari Abu Umamah)


ya..mungkin aku insan yang Allah pilih tuk tetap d sisinya... Ya Allah, ampunkan dosa2ku...ko xpernah lepas dr membantuku menerangkan kegelapan buatku... Ya Allah ko perkuatkn hatiku..spt ko kuatkan Rasullullah tika ssh...

Aku x salahkan dia..mungkin aku marah2 aku berupaya nak benci dia..tapi aku x nak jugak simpan perasaan sayang lagi padanya...
aku sedaya upaya mencari kesalahannya..tapi kau Ya Allah..lembutkan hatiku..membuat aku serba salah dalam hidup..serba salah apa yang harus aku buat..apa yang harus aku pilih... perlukah aku pilih sakit dari bahagia..dan mengharapkan kesakitan ku hadapi akan beroleh keajaiban yang akan buatkan aku puas,buatkan aku senyum??




p/s: aku punya harapan aku punya impian..aku pun ada pasang angan2 tuk bersama org yang aku sayang... Mulut cakap sng, tapi nak laksanakan bukan mudah... aku dh berusaha lupakan dia..tp x semudah itu... aku perlukan masa...aku nak lupakan dia...tolong aku lupakan dia...

p/s: Inside I'm sad and outside I'm happy.

Sakit

terasa berat beban yang aku rasa d hatiku..seolah2 ada batu yang besar telah menghempap diriku...
menipu dan terus d tipu... mmg inilah yang aku dpt darinya...bjumpa dgn laki2 yang entah kenapa tuhan pertemukan...


berat kepala ku...berat lagi aku menangung segala amarah dan perasaan kecewa... aku nak pergi jauh...jauh dari keluarga jauh dari segalanya... aku nak menangis tapi aku x kuat nak menangis... ibu dan bapaku dan perasan dgn muka ku yang sembab dan sikapku yang tetiba sugul...


Terima Kasih dgn insan yang bernama S... terima kasih inilah pembalasan segala kepercayaan, sgla kasih sayang dan segala2 yang telah aku korbankn utk diri kamu...


Terima Kasih kerana memusnahkan diriku, menghancurkan harapan ku.. 


Kejam ku rasa d pertemukan dgn dia...kejam..sungguh kejam..permainan yang d hasilkannya begitu indah, begitu berhati2..


aku rasa aku sungguh fobia berdepan dgn org sptnya... HIDUPKU MUSNAH GARA2 dia.....


Moga Allah membalas segala kejahatan yang d perlakukanya padaku.. kejamkah aku jika aku berdoa yang buruk kepadanya setelah apa yang dia lakukan padaku... Manusia x berhati perut...itulah dia..



Wednesday, July 6, 2011

Aku rindu





perasaan pertama yang bertandang dalam hatiku adalah RINDU..
RINDU pada siapa?? pada dia yang jauh di sana...
Dia yang aku lenyapkan dr semua org tapi sentiasa ada di hatiku dan ada di duniaku... Dialah jugak membuat aku dpt teruskan hidup ini walau dari jauh..selain doa dan kekuatan yang tuhan bagi.. Dia..


aku: "awk d mana skrg?"
dia: "sy kt airport kuching, jap g naik flight lagi p KL"
aku:"ye ker?? kt airport kuching??, di sini ker"


Owh..dia dh balik dr Labuan..xda pun mesej gtaw dier dh balik..tp dia ada bgtaw dia kan balik KL ari rabu.. OMG arini ari rabu...


dia:"miss u sayang.."
nadanya begetar..spt menahan perasaan yg aku tau.. dia pasti rindu jugak..pasti dia ingin aku berada di sana...


sesak jiwa ku mengenang dia..kepala ku memikirkan perasaan nak terbang d sana jumpa dia..dia yang aku rindu..rinduuuuuuuuuu...


awak, sy sayang awk sgt2..rindu cinta.. kenapalah jodoh kita d perjauhkan.. kenapa? mungkinkah ada hikmah d sebalik semua ini...


u know...


The worst feeling in the world is when you can't love anyone else because your heart still belong to the one who broke it


but....


You'll always be in my heart, even if I'm not in yours.

and...

One thing about you, you're the reason why I always keep on checking my phone every now and then.

thats da way i miss u dear..owez n owez..



Tuesday, July 5, 2011

Mungkin kah???

baru je lepas meeting dgn project team.. bos announce satu mende yg dh lama d harap tapi skrg dh x rasa apa2 pon dh... y?? sebabnya aku serik sesangat keja kat sini bek dier fikir cmna nak mantapkan bisness dier dr absorb kite org jd permanent staff...




ayoyoyo...!!! too many task kene handle nnti..pastuh suruh aku plak pindah seat yg aku rs cukup sgt2 selesa skrg tapi d tukarkan yg begitu dekat dgn dia.... so kene hadap muka boss yg cukup aku rs x selamat dan lagi-lagi sesak jiwa nak hadap...perangai yg mcm2 peel..kejap ok kejap macam harimau...


hmmm...pastuh nak absorb pon gaji x cukup dan x spttnya..bukan nak demand pon..tp yelah..mmg x cukup bek aku dgn gji skrg..lagi terjamin sbb under gov. company anytym leh kondem!


skrg aku smgt p carik keje lain...betul2 semangat..moga aku dpermudahkan urusan dan cpt2 dpt keje selayaknya..xmintak la keje yg gah2..sbb aku sedar gak kemampuan aku tang mana...seadanya dan kemampuan aku tuk mengalasnya... i try~ 


aku gtaw pon sbb bos aku slalu ckp x serupa bikin..janji manis mcm2..last2 xde apa2 pon..so perkiraaanya..kene nanti 1 ogos 2011.. mungkinkah dia akan absorb kami yg 5 org nih atau pun x... nanti je la perkabaran dari aku...


p/s: resume done!! but 1st tym prepare cover letter dalam BM..las2 men copy n paste dr internet...heheeee~ cpt2 p anta resume kt tmpt lain... =)

Monday, July 4, 2011

Sesak di Jiwa


selepas setelkan beberapa kerja terasa plak diri ni terlalu penat.. bukan penat sbb byk sgt kerja tapi penat di jiwa...


jiwa terasa sesak.. mengenangkn dia di sana sdg kesusahan.. apa yg perlu aku lakukan... segala2nya terbatas... dh la aku sendiri terasa ssh...dia plak ssh d sana..dugaan sungguh...


setiap hari memikirkn samaada dia dh makan ke belum..ssh hati dgr dia x p makan... cubalah aku dan kamu dkat..mudahlah bgku membantu tika susah... kadang-kadang mmg rasa nak nangis...tapi air mata dh xda lagi utk dia... harini tetiba dia menghantar mesej bertanyakan kabar... itulah kali pertama setelah sekian lama...aku cukup terharu..dan aku sedar dia sbnarnya perlukan sokongan oleh seseorang... sabarlah...mungkin ada sebab dan munasabab menda ini berlaku...d tambah plak bulan nih cukup membuat aku terasa tersempit gara-gara gaji ku dtahan... haishhh pengurusan yang entah apa2.... 


kamu di sana, bertahanlah ya...aku akan usha membantu mu sedaya mungkin... iAllah rezki Allah tu x kemana...yg penting kuatkan hati tabahkan diri kawallah emosi...


p/s: hakikatnya...aku sendiri pilu mendgr rntihan kamu stp hari..bersabarlah wahai sayangku~

Specialnya kamu...

Even though it hurts, you're my favorite pain.


Smiling doesn't always mean you're happy at some point of your life, it simply means you're a strong person.
Sometimes, I put on a smile just so i can hide my true feelings.
A relationship is like a tree, when it's dying you can either give up and throw it away or you can water it and make it live longer.
A little jealousy in a relationship is nice, It's always good to know that someone is afraid to lose you.
Sometimes we waste too much time thinking about someone who doesn't even think about us for a second.
The person who always seems to be the most happy, might be hiding all their sadness behind their smile.
The mind forgets, but the heart always remembers
I don't miss you, I miss the old you.
Love gives you reasons to smile and good times to laugh about but most of all, it gives you memories you could never forget.
Remember telling the truth and making someone cry is better than telling a lie and making someone smile.
I'm not scared to tell you that I love you but I'm just scared that you might tell me that you don't love me back.
Love doesn't need to be perfect, It just needs to be true.
I hide my hurt behind my smile and my tears behind my laugh.

I'm single but my heart is taken.

Too sad to miss you, too bad to lose you, too hard to forget you.


Merajuk ker Gedik?!

Entah merajuk ker mmg semulajadi gedik mintak d pujuk mintak d layan bagaikan putri...


arini suka betul wat perangai ngn kamu yg sedia jauh di sana....
marah2....cakap yg bukan2....
akhirnya aku sendiri yg kene pujuk diri sendiri... ko??? xder lsg nak pujuk sbbnya ko dh malas ngn aku yang sedia ada buang tebiat...huhuhu sape jahat..aku ke ko yg jahat...
 slalu escape kalo aku kol dan slalu jarang-jarang nak anta mesej... 
ker aku yg terlalu sensitip padahal ko dh bagitau aku siang-siang lagi ko sibuk smggu... sbb ko busy ada kerja memanjang... OMG..ker aku xpernah nak faham2 ko yg sibuk??
aku kompius plak... 
puas jugak aku membebel ngn ko arini..tp simple je ko bls.."hmmm"
tu jer ko balas..makin la membara2 hatiku panasss....huhuhuhu
last2...anta mesej gtaw "aku nk p jauh2..jgn carik...nk p jauh2 ni...."
mcm budak2 aku rasa...OMG aku dh 25 above keyh!!!! huhuhuhu
Awk..nape awk suka sesangat layan sy cmtu...sy nak d pujuk....huhuhu
Tdi tym lunch kamu kol... Oopss..aku leh plak terlupa aku merajuk..aku layan aku baik2..bila teringat aku siap sound plak ngn kamu yg aku sdg merajuk xnk cakap...huhuhu kamu leh ketawa.... jahatnya kamu..!!! 
Hurm..kadang kala hidup menjadi perempuan ni kadang kala mcm2 jer perangai...tua-tua pun suka sgt nak merajuk...menda kecil pun cpt sgt nak melatah... taw salah sendiri tapi nak jugak org len mintak maaf... Tapi hakikatnya saya hanya inginkan perhatian dr kamu..walau kecil tapi itu sudah mampu wat saya tersenyum...tdi sy tnya napa x pujuk..kamu cakap kamu nak pujuk la dgn bagi lagu...tapi kamu xtag pun lagu tuk saya sbaliknya letak kat wall fb kamu... alasan kamu adalah x reti nak tag nama...betul ke tipu tuuuu... 
Awak...gedik ke saya cmtu?? 

 Girl: "I'm jealous" 
Boy: "Don't be, because you have something that they dont" 
Girl: What? 
Boy: My heart.

dan sebenarnya....

I hate it when people don't text me back when I need them the most but when I'm actually busy, my phone explodes.

p/s: There will always be that one person who you will never be able to forget, no matter how hard you try.