Monday, July 18, 2011

Kerana Lelaki

hurm, bkenaan dgn entri aku arini..Kerana Lelaki??.. yups! aku wat entri ni sbbnya beberapa org dtg kepadaku bercerita ttg diri mereka yg telah d curangi oleh lelaki..OMG..kenapalah aku perlu berhadapan dgn mereka yg akan bercerita ttg lelaki..fobia seyh!! aku terus terang aku dh cukup serik...aku x suka dgr cerita pasal lelaki.. boleh tak aku simpulkan satu "org laki kebanyakkan nya main2kan perasaan perempuan"... Ooppss!! mesti byk x stuju sbbnya ada dorang tgh berbahagia dgn insan bernama lelaki..dan mungkin lelaki jugak x stuju sbb dorang pun pernah merasa kena tinggal ppuan yg jalang2x...


Baik laki atau ppuan... sama2 lah kita sedar ttg keperitan d perlakukan dan diperbodohkan pasangan...sakitkan?? mmg sakit..sape nak rsa sakit camtu buat kali kedua?? korang nak?? mmg ati batu..aku xnk!! cukupla paling besar dugaan aku terima baru2 ni..sakit..bukan snng nak lupa..parut masih lagi..kalau d imbas mo bernanah plak parut d hati... makanya, jgnlah snang2 nak hancurkan perasaan org... 


Silence is a girl's loudest cry. You will always know she's deeply hurt if she's ignoring you.

ntahlah,... kadang2 aku terfikir... suma perjalanan hidup kita d atur oleh Tuhan sejak azali lagi..jodoh atau takdir hidup kita telah tertulis sejak bkurun lamanya... Mungkin ada sbb mengapa tuhan membuat kita ada rasa duka... sbb kita telah mengabaikanNya..kita lebih mengingati dan merindui..selain dariNya.. Hmmm..aku pun dah malas nak marah atau salahkan sesiapa..baik laki mahu pun ppuan..Lu Fikirlah Sendiri.. Kalau xnk rasa sakit d kecewakan..jgn sakitkn hati org len.. Kalau x sudi, putus baik2...mmg sukar..tp terus terang adalah menda paling terbaik dr menipu...

Sometimes, we waste too much time to think about someone who doesn't even think about us for a second.

Wahai manusia d luar sana...hargailah apa yg ada..slagi masih ada waktu dan kesempatan.. jgn pentingkan diri sendiri..sbb x kemana pun kalau nak penting diri sendiri..jgn sedih2..sbb sedih2 pun bukan dapat mengembalikan sesuatu yang hilang.. redha tabah dan tawakal..sesungguhnya kebahagian ada d pengakhiran setelah kesusahan dan kesedihan..percayalah keajaiban sentiasa ada..Tuhan x kan duga kita kalau kita x mampu..walau sedasat mana dugaan menimpa..hakikatnya kita ada jawapan utk semua permasalahan tersebut..yakin dgn hati...kuat smangat..kuatkan mental..

We keep running after the people who least care about us. Why don't we just stop, and see the ones running behind us?

p/s:Buat sahabatku yg terkecewa;"Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. and forget about the ones who don't" 

No comments:

Post a Comment