Thursday, July 7, 2011

Salah Siapa

Nak salahkan siapa, menangis x henti2 pun aku kena hadapi jugak suma ni... menda dh terjadi menda dh xle d tarik balik...berlaku dan tetap berlaku... kadang-kadang aku salahkan tuhan.. kenapa menda ni terjadi kat aku..kenapa aku...kenapa tidak org lain..kenapa kerap kali belaku dekat aku...aku x layakkah bahagia dgn org yg aku syg..atau dpt apa yang aku nak..kenapa perlu d uji..kenapa..kenapa aku..aku..aku...*ouch! cakap mcm x ingt diri..mcm xda iman d dada..mcm bukan org islam*


tapi aku teringat ngn satu hadis;


Ketika Allah rindu pd hambanya,Ia akan mengirimkan sebuah hadiah istimewa melalui malaikat Jibril yg isinya adlh ujian.Dalam hadits qudsi Allah b'firman: "Pergilah pd hambaku lalu timpakanlah b'bagai ujian padanya krn Aku ingin m'dengar rintihannya." (HR Thabrani dari Abu Umamah)


ya..mungkin aku insan yang Allah pilih tuk tetap d sisinya... Ya Allah, ampunkan dosa2ku...ko xpernah lepas dr membantuku menerangkan kegelapan buatku... Ya Allah ko perkuatkn hatiku..spt ko kuatkan Rasullullah tika ssh...

Aku x salahkan dia..mungkin aku marah2 aku berupaya nak benci dia..tapi aku x nak jugak simpan perasaan sayang lagi padanya...
aku sedaya upaya mencari kesalahannya..tapi kau Ya Allah..lembutkan hatiku..membuat aku serba salah dalam hidup..serba salah apa yang harus aku buat..apa yang harus aku pilih... perlukah aku pilih sakit dari bahagia..dan mengharapkan kesakitan ku hadapi akan beroleh keajaiban yang akan buatkan aku puas,buatkan aku senyum??




p/s: aku punya harapan aku punya impian..aku pun ada pasang angan2 tuk bersama org yang aku sayang... Mulut cakap sng, tapi nak laksanakan bukan mudah... aku dh berusaha lupakan dia..tp x semudah itu... aku perlukan masa...aku nak lupakan dia...tolong aku lupakan dia...

p/s: Inside I'm sad and outside I'm happy.

No comments:

Post a Comment