Thursday, July 7, 2011

Dalam duka ada gembira

pagi td dok sensorang kt surau..seyes kepala terlalu banyak tensen dan stuck... nak cakap ngn org pun, tgk muka aku pun org dh takut.. seyes+tegang... ker muka garang..huks! 


tenang2kan diri d surau tetiba ada org ketok pintu..muka my colleague Azie masok mencari bekas tuk letak sample air...tetiba tgk muka aku yg murung semacam...


"R u okey?"


aku hanya mengelengkan kepala...yaaa..jgn tegur or tanya aku ok ke x..seyes im not okey..x tertahan aku...aku terus menangis..kan dah nangis..bertahan lama2 air mata ni mencurah jugak..


Oh no!! aku nangis depan dia...siapa dia tuk aku ceritakan.. aku nak gtaw sahabat handai,rakan karib family?? seyes aku kena d persalahkn lagilah ada..so aku simpan sensorang...x taw nk luah pada siapa..aku pun bukannya suka nak sshkn masalah aku dgn org..org ada lagi menda nak d fikir selain fikir masalh aku...


selepas beberapa ketika aku masuk balik lam ofis..wat mcm xda apa2 belaku...


"Jom teman kuar..kejap jer..jom" kata Azie


"Nak p mana??"


"Jomlah, minta teman nih" rayu Azie


okeylah, terus amik beg terus out..office hour plak tuh..seb bek bos xda...


dalam kereta.


"kita nak pergi mana ni?"


"kita g sing song" kata Azie sambil ketawa..


"haaaaa.......sapa nak berkaroke pepagi ni???"


"kita la..nyanyi satu lagu..lepas semuanya"sambung Azie


"Eeee...xnkla..u je la yg nyanyi i temankan, seyes x pernah berkarok, teman org karok adalah..dh la suara x sedap..malu laaaaa" pantas je aku membidas...


seyes x pernah2 d buat org keje ni..nak berkarok d pagi hari...


"mudahanla kedai x bukak.,"sahutku..


yess!! mmg kedai x bukak pon..mana da kedai karok bukak pagi2..hahahaa...org bukak biasanya petang dan malam...


mesti dorang terlupa ada org stress pagi2 kan..hehehee


dua2 ketawa..bagai nak pecah.. last2 pergi ke tempat org jual barang hantaran... ok jugakla..skurang2nya aku x stress sgt lepas keluar dr opis...


Thanks Azie..sy taw kamu mahu mengembirakan saya... Sy ingt pesanan kamu..


"Ingt Luh Mahfuz, sumanya sudah tercatat d situ.."


Makanya aku kena redha, kena kuat tuk pergi dari hdup dia...


Sayang, awk taukn..sy syg awk...sy akan pergi jauh dr awk..pls jgn rindu sy...


Ya Allah, ko kuatkan hatiku yang lemah, ko pertemukan aku dgn org yg betul2 mampu menjagaku di akhir hdupku.. aku nak org mcm dia.. dan mungkin dia saja..


Kau maha agung, kau maha bijaksana..kau pengatur segala2nya..hanya kun maka fayakun lah jadinya....


Moga aku Kuat!!!

No comments:

Post a Comment