Thursday, July 28, 2011

Tips Aku dan Kamu

Dh lama dh x menghias blog nih dgn rintihan dan luahan yg hadir dr hati kan?? Kadang2 rasa malas jer nak taip..rs dok diam2 sudah.. tapi kadang2 rs jugak nak lepas apa d rasa biar segala2nya lepas dan tak tersimpan dan akhirnya menjadi nanah atau bisul..erkk!!!


kadang2 mmg teringat kt dia yg jauh tu..tapi try elak dr memikirkan atau buang jauh2 kenangan yang ada jgn biar dia hadir lagi d fikiran... Terima Kasih Awak Sbb Ajar saya bagaimana cara2 tuk melupakan... walaupun sukar...tips yg awk ajarkn mmg betul...hehehee


Ingat lagi masa tu..saya mmg down giler..dalam sehari berpuluh2 kali kol awk mesej awk..awk lansung xlayan... saya plak mcm xleh nak terima hakikat..sy sukar tdo, ssh nak makan..xda selera... duduk je dlm bilik bertapa melayan perasaan.....




Tips pertama, sy dh x kurung diri dalam bilik lagi dah..sy dh leh hadap muka semua ahli keluarga saya... setiap kali tabiat sy nak dok lam bilik..terus teringat kata2 awk..Jgn sekali2 dok dalam bilik sorang2..tu r mula nak layan perasaan..mula nak fikir mcm2...


Tips kedua, sy berjaya buang semua mesej2 awk, semua call in/out dr awak..supaya saya x tgk nama awk pun dalam fon saya... suma yg dalam fon tu da kaitan ngn awk..sy buang...sy bukan xnk simpan semua kenangan itu wak..tp kenangan itu membunuhku...


Tips Ketiga, segala pemberian awk semua sy kumpul dan simpan elok2 dalam sebuah kotak.. x bukak2 dh pon sampai skrg... rs nak kirim balik kat awk..dan suka hati awkla nak buat apa dgn barang tu nanti..sy nak buang, sayang..nak bakar apatah lagi..setiap pemberian awk tu dr kecil sampai ke besar..sy jg elok2 sbb semua tu menyimpan kenangan tersendiri..hih!! 


Tips Keempat, Sy akan tukar no. fon..supaya sy xda kenangan lansung yang tinggal dari awk... seperti sy cakap kt awk.. CINTA INI MEMBUNUHKU... =)


Tips kelima, sy akan lebih byk luangkn masa dgn kawan2 dan family.. sy akan bukakan hati sy dan terima sapa saja nak kawan dgn saya... sentiasa berfikiran positif..


Tips Keenam, lebih banyak dekatkn diri dgn TUHAN..dialah yang mengetahui segala2nya..dialah yg menentukan segalanya..Tiap kali kepala ni terdetik ingatkn awk d sana cpt2 sy berkata.."JIKA DIA BUKAN MILIKKU KAU HILANGKANLAH PERASAN RINDU DAN SAYANG KU PADANYA..JGN ADA SEDIKITPUN RS KASIHAN MELIHATNYA JIKA DIA ADA MENDERITA SESUNGGUHNYA HATIKU LEMBUT UTK TERIMA DIA KEMBALI"
setiap apa yang berlaku pasti ada sebabnya...itu je lah yang aku percaya...doa banyak2 kat tuhan carikan jodoh yang baik buatku yang buat aku x terkilan sedikit pun andai kita xda jodoh.. =)


Tips ketujuh, fokus dgn hidup...dan sentiasa happy..sbb byk lagi org d luar sana lebih ssh dr apa yng sy rasa skrg...ssh bila org d sayang pergi x kembali.. ada lg ssh dcerai suami yg curang, ada lagi ssh d pukul suami tiap malam.. ada lagi ssh, di lacur suami saban hari..byk dan banyak lagi derita org d luar sana... kisah aku dan kamu mungkin hanyalah sebesar biji benih di antara kisah2 mereka yg sarat dengan penderitaan..


Cukuplah tujuh... tujuh no.ganjil..Allah suka no ganjil kan?? =)


Alhamdulillah...aku akan jalani kehidupan ku seperti biasa... seperti manusia yang lain... menyayangi pada org yg menyayangi diri ini.. 






Pesan nabiku Muhammad ﷺ, mintalah apa sahaja pada Allaah walaupun untuk mencari tali kasut yang hilang.

Did you think that We had created you without any purpose, and that you would not be brought back to Us (23:115)

Start your day in remembrance of Allaah & Allaah will make all hardships an ease for you, insha'Allaah.

1 comment:

  1. yeahhhhh! gitu deyhhhh! boleh jadi kaunselor pakey kamek.. heheheh

    ReplyDelete