Monday, February 6, 2012

Buat Baik Berpada-pada

Tak sampai hati... sebabnya hatiku belum lagi tahap kejam atau hati batu... ada perasaan... sungguh halus... Aku anggap apa yang terjadi..mungkin ada sebab kenapa dan mengapa tuhan pertemukan lagi.. Menjadi penyelamat bukan impian ku.. menjadi pembantu.. bukan inginku.. haruskah aku berbuat baik dgn org yang pernah sakitkan aku? Tapi haruskah aku ada menyimpan perasaan benci tuk org yang mmg tuhan pernah pertemukan dan pisahkn? Nak benci org..sampai bila? Boleh ka tenang hatiku lepas buat cmtu dgn org.. aku rasa x tenang..walau bjuta org pun memberitahu harus aku buat begitu.. Tapi aku masih ada perasaan perikemanusiaan.. xbanyak..sedikit..dgn sedikit nih aku ada rasa belas kasihan... prinsip idupku.. bantu org ikut kemampuan.. walau jahat pun org tu.. kita kena buat baik padanya... hmmm... aku x tawla.. bodoh ker mmg perangai aku sebegini aku pun x taw.. Mungkin satu hari nnti jika aku ssh, Tuhan akan permudahkan urusanku.. itu jak pintaku...


Tapi, aku xkan mcm dulu.. menghalalkan segala2nya... skrg aku harus buat baik berpada-pada.. jangan sampai menyakiti diri sendiri... xpelah..tym ni org ssh..esok2 kalau aku ssh..ada jugak yang bantu...


Ya Allah, aku xda niat lain..aku cuma ingin membantu.. ikut kemampuan ku.. andai aku d tipu sekalipun.. Engkau maha mengetahui..dan hanya Engkau mampu membalas setiap kejahatan dan tipu daya manusia.. Aku berserah.. redha dgn iklas..pasrah bukan menyerah... 



No comments:

Post a Comment