Wednesday, January 11, 2012

Komitmen!

Arini sronok sket, bila benda yang diuruskan dh hampir 95% settel... 

Urusan pembelian kereta dh lancar.. so komitmen bertambah.. bila amik duit simpanan tuk bayar advance payment dan insurance.. aku dpt rasakan beban akan bertambah.. komitmen lagi lah bertambah.. so aku kena usha lebih pas nih.. Kadang2 aku hairan mcm mana org kerja dgn gaji 1000++ leh hidup dgn membeli keta la, umah la, nak bayar bil la.. haish mcm2 la... cukup ke duit nak cover suma tuh?!

Sebelum nih, asal dpt gaji je, duit gaji aku wat tuk byr ptptn jer...yang aku bg komitmen la tiap bulan, pastu belanja dapur, dan duit tuk bersukaria dgn kwn.. mmg aku dh bahagikan siap2.. dgn simpanan stp bulan mmg aku WAJIB buat.. yelah, manalah taw kan tetiba je kita perlu duit xyah nak utang2 kat org.. actually aku jenis malu nak pinjam wit, dan jenis x suka nak sshkn org.. walau ssh pun aku pendam jer... huhuhuhu

Nak d jadikan cerita, tadi masa aku sign agreement, bank tu ada inform sal pembayaran insurans RM236 ringgit sahaja.. aku mmg x clear sgt bab2 mcm nih, aku pun mintak dia jelaskan lebih lanjut.. then, dia gtaw, incase dalam tmph pembayaran balik duit yang d loan tu...cthnya dalam 7 taun kita wat loan., suddenly kita meninggal dunia,. segala hutang yang tergantung akan d cover insurans, so kita mati dalam tenang lah kan.. xda utang.. aku proceed jer, sbb mmg prosedur dia wajib! aku xnk pun aku kene jugak buat.. TAPI after 7 thn tu kalo xda apa2 kita leh claim balik... :) kira okey lah tu kan.... 

Apapun aku belum tergerak nak wat insuran diri.. mungkin sbb budget belum sampai nak ke situ, Mungkin bila ada rezeki lebih sampai x taw dh nak wat apa, myb aku akan buat.. alahai simpanan ASB pun masih dalam planning nih.. entah bila nak daftar.. nak daftar tabung Hj pun belom lagi.. terasa byk menda nak d wat dan d settel kan.. Hidup harus ada perancangan..

♥ Dear Allah, I wanna take a minute, not to ask for anything from you. But simply to say thank you, for all I have. :)

No comments:

Post a Comment