Wednesday, January 11, 2012

Bila Berdua Kita Bersatu?


Bila pagi2 dah sarapan dgn laman muka buku.. aku terjumpa status ni kat beberapa org kawan aku.... tertarik sgt2...

|
V

1. "Jodoh ditentukan oleh Allah sewaktu kita berumur 4 bulan di dalam kandungan ibu....
(Malaikat akan tulis nama kita, rezeki, kerja, kahwin dengan siapa, cerai atau tidak, anak berapa dan semuanya tentang diri)"- Ustaz Azhar Idrus

2. 1 st love..x semestinya akan jadi yang selamanya.tp 1 st love mmng x kan dpt dilupakan tp boleh dihindari..jd kepada pasangan yang dh berumah tangga jgn lh nk jeles x tentu pasal ngn pasangan kita gara2 cinta lama..biarkan lah dia nympn memori itu kerana ianya adalah sejarah masa lampau nya....Berharga sejarah ia bh..Renung2kan dan slmt beramal..


Setuju sangat! cinta pertama mmg sukar nak d lupakan.. mmg org cakap lepas kawen or bila jumpa org yang mmg telah d jodohkan dgn kita, kenangan manis yang lama2 tu pasti akan tersimpan rapi.. tapi hanya d satu sudut... sudut yang hanya kita jak miliki...

Aku terharu, bila membaca petikan pertama, dimana ALlah telah tentukan segala2nya buat kita... dari dalam rahim ibu sebenarnya.. malah sebelum kewujudan kita pun... Mungkin apa yang aku lalui skrg masih ada banyak lagi kejutan dan kesedihan serta kegembiraan dimasa akan datang yang bakal aku hadapi...

Malam td, mimpi dia lagi! entah aku senderi xtaw napa sejak 2 3 menjak asyik mimpikan dia, nak kata aku mengenang dia or teringat dia di siang hari x jugak.. malah aku busy sampai xda masa nak melayan perasaan mengenang org.. lagipun aku positifkan diri dgn redha dan ikhlas atas segala2nya... Nauzubillah.. jgn lah ada menda buruk berlaku...

Hurm.. pagi nih nak kongsi sket sal lagu nih, best n layan.. liriknya sungguh mendalam bagi aku...





Kenapa cinta kita
Selalu saja diduga
Bagai ada tak merestu
Kita berdua bersatu

Atau mungkin kau dan aku
Ditakdir untuk berpisah
Walaupun melawan arus
Kita berdua bersatu

Seringkaliku mendengar
Patah tumbuh hilang berganti
Tetapiku tidak mahu
Cinta selain darimu

Jika denganmu salah
Kutak mahu yang benar
Jika denganmu rebah biarlah kutercalar
Walau dilanda badai
Kusanggup kerna ku mahu
Kita berdua bersatu

Jika denganmu kabur
Kutak mahu yang jelas
Jika denganmu hanyut
Biarlah aku lemas
Walau dilanda ribut
Kusanggup kerna ku mahu
Kita berdua bersatu

p/s : Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you was beyond my control.

1 comment:

  1. kamek baruk baca benda yang sama.. ceramah ustzar azhar ya.. hehehe..

    ReplyDelete