Wednesday, January 11, 2012

Derma Darah

Sapa2 kumpulan darah jenis A, pergilah derma darah kat tabung darah keyh... sbb kekurangan darah A sekarang... Kalau ada sapa2 banyak darah.. pun leh jer derma darah.. tuk wat stock!

Pagi tadi, sempat tgk MHI sal isu derma darah.. so terasa terpangil tuk gtaw ngn org luar...

Aku sendiri x pernah derma darah, bukan sbb takut jarum or takut darah.. tp doktor x bg aku derma darah sbbnya boleh memudaratkan org yang amik darah aku... erkkk! bukanlah sakit apa pun... Tapi boleh mendatangkan risiko la kepada penerima... 

So, kalau ada sapa2 terlebih darah pergilah menderma keyh! and then, satu lagi info lah, 1 paket darah yang kita derma tu leh bantu 3 pesakit yang punya berlainan penyakit... dalam darah kita tu nanti akan d bahagi kepada 3 bahagian... aku pun x reti bab medic nih! (*tetiba teringat kat doktor yg aritu..hahahaa)

Jangan bagi alasan takut jarum yer... anda suma dh besar2x... kalau boleh aku mmg nak derma, nak buang darah kotor dalam badan ni... ehek! 


gambar selingan jer... tuk sapa2 yang takut jarum... so funny! hahaha muka budak yang pakai cermin mata tu dh kecut dh.. yang len plak ketawa... LoL!

No comments:

Post a Comment