Monday, June 27, 2011

Jiwa ku TersentaP!!


salahkah x reti n pro sangat dalam memahami term2 bhs omputeh..pls la..dh melayu jati...
lahir2 terus ckp melayu...lain la korang2...celik mata mak dh cakap gud morning...tdo malam mak dh cakap gud nite... aku x salahkan suma org pon..tp sebahagian yg x memahami kesukaran org lain dalam menguasai sesuatu,,, seyes!!! kelemahan utama aku..adalah bahasa inggeris..tp xla sampai bodoh sgt x faham lsg... aku sukar nak bercakap lam bhs omputeh... itulah kelemahan aku..aku mengaku...xde pon aku x sedar diri..maseh nak bangga tapi nan adoooo..... itulah jugak aku x berani nak g interbiu kalo syarikat besar2.. even kelayakan melebihi yang d kehendaki..seyes aku x kompiden la sangat2 kalau d ajak berbicara...


aku kagum sesangat ngn org jepon... dorang sanggup biarkan org luar belajar bahasa mereka kalo nak  mempelajari ilmu dorang...mmg la kita belajar omputeh supaya kita dpt ilmu dari org puteh...tp apa la sangat... org lain, negara lain xde pun bangga sangat dgn bhs omputeh tuuu..konon bahasa antarabangasa... dulu2 bhs antara bangsa bhs melayu tau tak...bek putar balik sejarah.... *huish! geram bebeno aku upanya...jiwa sentap kata kan...


rakyat negara seberang a.k.a brunei dan indon pon x mengagungkan sgt bhs ompueth sbaliknya memperkasakan bhasa ibunda dorang...ni lah aku heran sesangat... org x reti berbahsa inggeris bukannya org x reti pon wat keje okeyh...cuma dorang xde kompiden dalam hal tu jer...HAL TU JERRR...  


xpela..esok2 aku perkasakan lagi bhs omputeh ku sampai tersembor air liur..  hurmm..sshnya org nak terima kelemahan kita yang satu ni... 

No comments:

Post a Comment