Monday, February 14, 2011

Urgent..??!!

Permulaan hari yang indah...tapi...sdg kusyuk2x...aku hadap lappy awl pagi cek email...
mana taw de lagi projek gempak kan..last minute~ my bos..masuk...
"R u okey?"
erkkk...aku okey je pon nape dier asyik tanya aku cmtu yer~
mata aku rs2nya xda smbab lagi...
then buzz!! from ma colleague..ms.amni..
apa lagi aku serang dier ngn soklan bonus pagi2..ehehee~
"sume org perasan ke ngn aku...xle sorok2 da...uhuk!!"
rsnya aku kene tukar strategi kot...malam2 tuam mata ngn ais..biar x sembab..
eyeliner x sesuaiiii laaaa...!!!!

ooppss..Urgent??!! kol from my mommy yg dtg dr klinik amik aku nyer kad appointment ngn doktor pakar.... sakit?? owh biasa2 jer....
mslhnya aku nyer appointment by today on 2pm...jam dh kol 10am..aku de tender/projek yg kene submit arini gak..almklum esok cuti beb~
"Salam Maulidur Rasul"

bgegas2 jugak siapkn pe yg ptt,,pstu tetiba je...da keje len plak menambah..mcm x le fokus aku..uhuhhuhuhu...mn satu nk siapkn pon aku x taw...sarat sgt2 kepala aku.... 
akhirnya dpt jugak persiap tuk org wlupn risau takut x perfect...

1.00pm ondaway p Hospital Besar...

terus menuju ke tempat sasaran...

"Ms.@#$%%... awk kene daftar kat ruangan pendaftaran dulu yer..pastuh awk dtg semula.."

bekejar-kejaran la aku menuju...fuhhhhh...ramainyer org..kene amik no.plak tuh.. ni la kalo nk amik cut kos tuk perubatan...kenelah cmni.... menempel menanti org panggil... akhirnya...
pastu kejar balik kt tmpat tadi...dh la jauh...kt sana kene amik g no.

"No.41...no skrg 23"

arghhh..20 lebih org lagi...asyik2 tgk jam..yelah sempat ke x balik p opis..
yg hairannya..nama aku terus d panggil..mana x menjeling org tgk aku baru sampai dh d suruh masuk...eheheee.... my luck!! tanks God~

"Ms.#$%%A^ awk sakit kat mana?" ayat paling dokter salu tnyer...
aku siap bg taw pe penyakit aku scr spesifik..almklum aku dh wat research..ahakss
then, doktor pakar tu gtaw ngn student dier.."see, she know her diagnosis.., how u know dat"
erk..bodoh sgt ke aku? siap aku gtaw la apa aku wat sblm ni..yezzer!! betul la apa aku ckp..
org engineering vs org medical..mau mcm2 term sume nk d keluarkan..hahahaa


taw x..tym kat hospital..aku siap jadi bahan research dorang...malunyerrr.. sume dokter pelatih@ dokter muda2x..semua kerumun aku..mana x nya aku menunduk jer..malu siot~
doktor tu siap tunjuk n pegang2 gi...ni simptom2 dier..sini lagi...sini lagi...
ngok ngek nyer doktor...


mmg tebal la muka ku..tunduk je...angkat kepala tym kuar je...ahakss...
appointment lagi 1/3 jam 230pm...
pastu periksaan susulan 3 buln skali~


mcm parah je bunyi~
xpela...nk baik sejahtera..ku korbankan...
walau hati sedih...parah lagi penyakit yg aku simpan bkurun lama... =)


moga ini yang terakhirnya..pegilah wahai penyakit~

No comments:

Post a Comment