Friday, January 21, 2011

Berdiam Lebih Baik..??


Diam...Keep Quiet... Keep Silent... Tutup Mulut...Tanpa Bicara..

Kenapa perlu diam jika hati ingin mengatakan sesuatu..
Mengapa perlu diam jika jiwa meronta ingin menegur...
Perlukah diam untuk menjadikan semuanya baik saja..
Adakah diam diperlukan untuk mengakhiri semuanya..

Katakanlah, Jika diam yang kau perlu..
Bagitau saja apa yang ada di hatimu..
Kebenaran dan kenyataan..

Wahai temanku..
Jujurlah padaku...
Katakanlah sebenanrnya apa yang kau ingin sampaikan..
Jangan biarkan aku tertanya-tanya apa maksud tersirat mu..
Aku x sanggup memikirkan apa yang kau ingin perkatakan..
kerana aku x sanggup kau sbg teman mengecewakan aku..

Kenapa kau tiba2 diam dalam menuturkan kata2..
Kenapa kau tiba2 bkata sayang jika aku bukan kau pinta...
Kenapa kau marah jika itu hanya gurauan semata..
Kenapa kau kecewa jika itu xda kaitan dengan dirimu..
Kenapa kau menangis jika aku menjadi milik yg lain..
Kenapa kau berkata seolah kau menyakinkan aku menjadi milikmu...
Kenapa kau mendustai jika aku bertanya pada dirimu...


Wahai temanku..
Bukankah dulu kau katakan, kau punya teman, kau punya org yg kau sayang..
Aku hanyalah sandaran dalam hidupmu...
diperlukan bila kau rasa kesendirian...pergi bila kau menemui insan kau sayang..

Wahai temanku..
Aku sedar sapa diriku...
Aku baik2 saja... Janganlah terlalu menjaga egomu..
Aku turut mendiamkan diri kerana aku mahu lihat sejauh mana egomu bertahan..
Kau ungkit sgalanya... padahal semuanya berpunca darimu..
Kau yang mempermainkan perasaanku..dan bila aku dah x pduli apa kau lakukan padaku dulu..
Kau pulak yang emosi menurut kata hati...
Aku dilema dgn mu... apa inginmu..apa maksud tersirat mu..apa hendak mu, apa kau mau dari diriku...

Jika masih ada waktu untuk putarkan semula...aku ingin kita baik2 saja seperti sebelumnya... umpama seorang abang dengan seorang adik perempuannya.. 



1 comment:

  1. errmmm..... kadang2 kita biarkan mata mengaburi segalanya...

    pernah wife kepada abang ipor cakap macam ni,

    "dalam hidup, restu mak ayah tak cukup untuk menjamin kebahagiaan kita... yang paling penting, lelaki itu sendiri... terimalah lelaki yang benar2 menyayangimu, bukan kerana kamu, tapi kerana DIA.. bila semuanya kerana DIA, insha Allah, semuanya akan baik-baik saja even apa pun halangan melintang kat depan..."

    Susah... tapi, itu hakikatnya.. hidup ini indah jika semua keranaNya.. insha allah...

    aku juga berusaha! chaiyok!

    ReplyDelete