Wednesday, January 19, 2011

Owh TeMuDuGa Di TahuN BaRu


Hari ini 19/1/2011 aku telah di pangil temuduga sebuah badan berkanun.. perasaan aku tentunya xdapat nak di bayangkan..gemuruh ada, tenang pun ada.

Mula2 melangkah masuk ke dalam bilik perbincangan tu...perghh seram ada jugak..dgn sekali lafaz bismillah..masuk jugak..dgn memberi salam dan menghulurkan fail sijil.. jarak antara penilai mak oii..jauh nyer... duduk 3 org lelaki berbilang kaum...dgn masing memegang title Dato'... mana x kecut...jumpa Dato' tu...

1st soklan cm biasa lebih kepada pengenalan diri, pengalaman... 2nd, kedinginan mula menyimbah... tapi masih lagi belagak tenang... mak aiii, Dato' yg chinese ni bagi soklan power sangat... sampai aku x dan nk menjawab...huhuhuhu ku jawab jugak apa yg mampu x mampu aku surrender jerrr.... rasa nk cepat2 abis interview..x larat aku nk jawab... dan x rasa lamanya aku dalam bilik tu...

3rd panel tanya.."awk tau kekosongan ini ada berapa? dan di mana?". Aku pun jawab dgn yakin.. "Ya, saya tahu hanya satu kekosongan dan di letakkan di %^&*..." Dato' ke-3 ni mcm nak tolong tp x berupaya..almaklum gabra nya aku..tuhan je tahu....

Akhirnya tepat 935am aku habis interview.. Perasaan ku? Memang aku x puas hati.. sbb dorang tanya menda yang aku x sure term engineering tu..dan aku rasa jika aku lebih lama dalam industri ataupun pegi wat projek mmg aku bole jawab. Masalahnya baru grade tnya soklan mcm org bepengalaman dalam bidang tersebut. Xsalahkan pun dorang yg panel..sedar jugak sendiri x prepare elok2 tuk interview. Tambah2 lagi interview bg jawatan yg perghhhh..leh tahan kalo d dengar... besaing dgn 3 fresh graduate spttnya aku mampu... sbb 1st minded ingt kompom bsaing ngn org bpengalaman membuatkan aku mls tol nak amik port. Mungkin ini bukan rezeki aku~


Walau apa pun yang aku lakukan..aku xle putus asa... anggapla semuanya cabaran..bukan sng nak jadi senang, dan bukan ssh nak jadi ssh..semuanya terletak pada diri sendiri..nak ke xnak... kalau nak, xperlu seribu alasan sebaliknya berjuta daya.... Moga ini adalah satu langkah untuk aku bersiap sedia untuk hal di masa akan datang.. Moga hari-hariku berlalu indah~ Amin~ 

No comments:

Post a Comment