Sunday, January 23, 2011

Hatiku Betul-betul sedih...Hatiku begitu perih..

Esok genap 3 tahun perhubungan kami... telah lama berlalu...bermacam2 dugaan ku tempuhi ku alami...
Aku inginkan sesuatu keajaiban berlaku..tapi sedarlah wahai diri... kau xkan dpt sebuah keajaiban itu...
Wahai hatiku yang luka lara...
Sabarlah syg...jgn lah kau merintih diriku... kerana aku sedaya upaya bertahan..sedaya upaya untuk berdiri di bumi yang nyata bukan di awang-awangan...
Aku akan diputuskan....
Ya..itu yang aku sedang alami sekarang..
Fikiran ku tak mampu nak fokus...
Peluang temuduga buat kali kedua ku abaikan...
Arghhh....aku nak cari ketenangan Abadi..
Hatiku Sedih...Hatiku Perih..Hatiku Terluka..
Inikah pengorbanan..Inikah jawaban sebuah penantian ku selama ini..
Wahai Hati...
Sudah2lah kau menangis...bukan senang diriku menahan air mata jatuh..
Bukan senang diriku nak meraung...
Wahai Tuhanku..penciptaku...Peneman ku di kala susah dan senang...
Aku mohon dirimu Ya Tuhanku...Tenangkanlah jiwaku yang sedang merintih menangis...
Penuhkanlah ia dgn zikir mu...pujuklah aku...pujuklah jiwaku..jgn biarkan ku lemah
dan terpedaya dek hasutan syaitan...
Wahai lelaki yang aku pernah pilih dan istimewa di hati...
Terima Kasih ku ucapkan...
kerana memberi rasa ini padaku..
sesunggunya perit ku rasakan...
rasanya mampukah aku berdiri...
Mampukah aku melupakan segala2 kenangan kita bersama...
mampukah aku mendengar lagu2 yang kau pernah berikan padaku..
bagaimana mampu aku berdepan dgn segala pemberianmu..
Tolonglah wahai mataku...janganlah kau menangis...janganlah kau jatuhkan maruah ku...
Dugaan berat ku rasakan...
Moga aku diperkuatkan dalam segala urusan...dan dipermudahkan perjalanan hidupku...
Aku inginkan ketenangan abadi~

1 comment:

  1. berat bahu memandang, berat lagi bahu memikul..

    lihat dari suduh berbeza.. cerita seorang sahabat.. bertunang 3 tahun.. tiba-tiba diputuskan.. kerana apa? konon2 si sahabat tidak mengikut syariat. oh! sakit... sampaikan dia lari ke KL.. katanya untuk menyambung pelajaran... tapi sebagai sahabat, kami mengerti.. bukan senang nak pulihkan hati andai kepercayaan itu diletkkan kepada seorang lelaki yang kita yakin untuknya....

    tapi setelah beberapa tahun, lihatlah hasilnya sekarang bagaimana bahagianya dia disamping seorang lelaki yg Allah benar2 ciptakan untuknya...

    blog sahabat juga kakakku, http://penjankayu.blogspot.com/

    ReplyDelete