Tuesday, March 6, 2012

Aku Rasa..

Aku rasa nak menulis.. aku rasa nak menaip.. apa2 je la.. yang penting aku rasa nak luah..huhuhuhu.. seyesly! aku dpt rasakan hatiku dan perasaan ku rasa resah.. jiwa x tenang.. mungkin sbb berganjak jauh mengingati tuhan.. mungkin sbb kesenangan yang ada aku dh teralpa seketika dari ingat tuhan.. nauzubillah.. ampunkan dosaku.. mungkin sbb ada perkara2 yang berlaku seketika menjengah hidupku.. masyaAllah... aku teralpa.. aku lalai seketika...


Aku sedar, aku manusia yang x sempurna.. masih ada silap.. aku sedar kesilapan ku.. aku sentiasa ingat kesilapan ku.. maafkan aku tuhan, maafkan aku teman, maafkan aku sedara ku sekalian... maafkan aku wahai insan yang aku sayang.......


Bila kita senang tanpa ingat tuhan.. senang bagaimana pun terasa kosong di jiwa.. terasa spt ada yang tak sempurna.. hidup hanya busy dgn hal-hal duniawi... aku terasa.. semalam.. betapa rasa resah d jiwa.. bila solat isyak semalam.. ya Allah.. lamanya aku tidak berdoa, tidak meluah apa yang di rasa.. terasa jauh... terasa amat jauh... hanya menunai menda wajib..tanpa ada niat yang benar2 ikhlas... Ya Allah..janganlah kau pergi jauh dari hidupku.. jangan biarkan aku hilang arah tuju..jangan biarkan aku lalai dgn duniawi... peganglah hatiku sesungguhnya hatiku mudah rapuh.. jiwa ku belum kuat... Ya Tuhanku.. sedarkanlah aku dari ujianmu.. aku sedar aku sdg d uji... 


Dh lama sebenarnya aku ingin pergi jauh... pergi jauh membawa diri seketika.. memikirkan segala apa yang terjadi.. pendek kata nak pergi muhasabah diri... Hmmm... Banyak menda berlaku sepanjang 2 ke 3 bulan ini... mcm2... kadang2 aku pun xtahu apa harus aku buat.. apa harus aku lakukan.. apa harus aku perbetulkan..apa harus aku mulai...


Kadang2 kita x sedar kita buat kesilapan... Kadang2 kita x sedar kita akan nampak silap.. bila kita berada pada waktu yang salah.. hmm.. aku x taw apa akan terjadi pada masa akan datang.. aku xtaw.. dan masa akan datang hanya tuhan jak taw..dan segalanya menjadi rahsia... Apa terjadi padaku? 



No comments:

Post a Comment