Monday, January 2, 2012

Tahun Baru, Serba Baru?





Rasanya belom terlambat aku nak wish Happy New Year kepada yang sudi singgah kat sini.. Happy New Year To You... *entah sapa la yang datang singgah blog ni kan..ehek!* 


Hari ni first day turun keja di tahun baru.. selepas cuti hampir seminggu.. dgn title baru, keja baru, serba serbi nak baru.. erkkk!! Title baru?? ahaaaaaaaaa.... rahsia. :P


Asal naik je tahun baru suma pasang azam baru kan? bukan org yg bernama azam la... bagi aku la... stp tahun aku x pernah wat list2 azam nih.. sbb aku taw, xkan aku ikut azam yg aku tulis tuh... mcm sblm nih, azam baru nak kuruskan badan.. tgk sampai skg x kurus2x.. makin gemok adalaaa... haish! 


Mmg perlu pasang azam ataupun kita pasang impian kita nak wat apa tuk diri kita.. Apa yg aku lakukan adalah niat aku tuk diri aku.. Niat+ Azam + Impian (INA) adalah benda yang sama kan? rasanya kot.. xtawla korang2 kat luar bg definisi stp benda ni... Bagi aku sumanya sama.. Tanpa INA nih... aku rs hidup kita ni xda erti la... Tapi segala impian dan harapan aku tuk tahun 2012 telah pun ada yang termakbul d saat-saat akhir menginjak tahun baru... :)


Impian tuk tahun yang mendatang :-


1. Aku harapkan lebih baik dari tahun sebelum nih... tahun 2011 banyak kesedihan yang aku alami, dan aku harap tahun 2012 dan seterusnya lebih baik dr sblmnya.. Amin~


2. Aku nak dapat kerja yang lebih mantap dgn gaji yang masyuk... leh sngkan diri sendiri dan keluarga. (*dah dapat kerja tetap, tapi belum masyuk! harus gandakan usaha tuk dpt yang lebih masyuk..ehek!)


3. Ada kereta sendiri...dgn komitmen sumanya aku yang tanggung.. (*bakal ada kereta sendiri... tgh nanti kete kuar..iAllah kalau xda yang menghalang..doa2kan..)


4. Nak kawen!! Mustahil ke x?? hahahaha.. iAllah, kalau dah sampai jodoh, bila2 masa pun boleh kan?...tapi..calon xda! 


5. Nak menjadi insan yang lebih baik dr sebelum nih... mendekatkan diri dgn Pencipta lebih byk dr sebelum nih...


6. Nak pusing satu dunia.. bukan pusing globe je keh.. nak terbang sana sini melihat keindahan ciptaan tuhan... teringin nak g oversea!!!!!! tapi kene wat pasport dulu..ehek!


7. Kalau di izinkan nak sambung belaja lagi.. amik master...pastuh amik phd.. erkkk mampu ke x yerrr....


8. Kalau da rezeki lebih, nak g wat umrah.. Impian dari dulu lagi..huhuhuhuhu


9. Nak wat simpanan dinar ataupun emas.


10. Kalau dh da rezeki lebih nak beli umah sendiri.


11. ................................... wait & see!!




p/s: Paling penting aku nak membahagiakan diri aku sendiri, dan menyenangkan keluargaku.. Aku xnk sedih2x lagi dh... xnk menyentapkan diri dgn memori lama... sumanya akan ku simpan dalam lipatan kenangan terindah dan terburuk! erkkk... sudah2x.. hehehee.. Happy new year all!! again! LOVE Youuuu....

No comments:

Post a Comment