Friday, January 20, 2012

Kenapa Masih Single

Jangan terkejut tengok entri! hehehe almaklumlah.. xlama lagi tahun naga... harus ganas cam naga.. hot2 gitu.. jangan plak mulut yang lebih berapi... kehidupan pun harus lebih kuat cam naga.. erkk! ada kaitan ker? hehehe


Banyak kawan n member terdekat tanya soklan yang kadang2 leh jadi isu sensitif, soalanya ialah Kenapa Masih Single?...
mungkin ada org berani menyatakan dia single n avaiable.. bagi aku x.. seyes aku x berani nak cakap aku single atau dah da empunya... Kenapa? 


1. Malu lah nak gtaw single..cam org x laku jer....
2. Macam Org terhegeh2 jer kat org kononnyer masih single dh leh d usha leh sapa2 yang nak.. eh! cm nak wat promotion lak kan...


Banyak sebab kenapa aku masih single dalam usia yang hampir cecah 30tahun...


1. aku xnkla cam terdesak nak kawen, hakikat selalu tengok gambar org kawen.. excited gilerr! calon tarak... tahan2 je lah.. sbb nak carik SUAMI yang betul2 SUAMI ssh.. yang nak jd SUAMI banyak..... 


2. aku nak mantapkan kehidupan sendiri... yelah, aku x tawla bakal suami nanti mampu ke x menjaga dan menjamin keseluruhan aspek kekeluargaan.. maksud aku Money pun kadang2 menjadi punca sesebuah rumah tangga berantakan... Biarlah mantap ekonomi.. pastu x jugak memudaratkan pasangan kalau nafsu kite yang besar tgk barang kan.. ehek!


3. Sbb UTAMA jugak aku masih SINGLE.. serik dan takut terkena orang yang SALAH lagi.. aku xnk mencari.. biarlah dtg dgn sendiri.. aku nak biar TUHAN aturkan segala2nya... aku tau org selalu cakap xda usha x jugak dapat apa yang kita nak.. xper, biarlah aku diam seketika... 


4. Mungkin aku belum cukup ilmu dan layak menjadi seorang isteri sekaligus ibu... walau dh nampak gaya.. tapi seru nak jd isteri tu lom lagi kot...


5. Ssh nak jumpa lelaki yang betul2 leh terima aku... aku memilih kot? x jugak... entahlah aku x ada hati ngan laki kat tempat tinggal aku nih! Oopss..xleh cakap besar! mksud aku, aku lom dpt terima mana2 laki lagi, bukan xda yang nak.. tapi cam rasa x sesuai plak.. erk! MEMILIH KE? aku berhati2 je laaaaaaaaaaaaaaa.....


6. Nak cari suami yang leh bimbing aku ke SYURGA! skrg ssh nak carik.. 


7. Last sekali... hati lom terbukak... hehehhee itu jelah kesimpulannya... Dalam banyak2 kenyataan d atas.. HATI BELUM TERBUKAK lagi... itulah jawapan terbaek punya...


Sapa xnak kawen, sapa xnk ada org sayang, sapa xnak ada org kisah hal susah senang kita... AKU NAK! tapi aku belum jumpa lagi....


IALLAH bila sampai waktunya..AKu AKAN kabarkan berita baik ini tuk suma... Jodoh tu datang sekelip mata! kalau tuhan cakap KUN FA YA KUN.. esok kawen lah aku.. ehek!


p/s : Many people have caught my eye, but only you have caught my heart. But, Who are U? Only Allah have the answer... :)

No comments:

Post a Comment