Tuesday, January 31, 2012

Antara kawan, Org disayangi dan org yang dpercayai

She comes off as strong, but maybe she fell asleep crying. She acts like nothing is wrong, but maybe she's just really good at lying.

Kadang2 situasi hadir dalam hidup begitu rumit! sampaikan x taw mana satu harus d lakukan.. mana satu tidak... mana satu betul d lakukan.. mana satu tidak... Dalam hdup kita pun dikelilingi byk org.. ada org yg hadir sbg teman, kawan, kawan kadang2 jer, org dengki.. org disayang, org yang dpercayai... 

Perangai kita pun sering berubah2 mengikut keadaan dan org disekeliling.. sampaikan kita tak taw mana satu perangai kita sebenar2nya.. yelah.. depan org dsayangi lain, kawan2 lain, org luar lain.. hanya kita je taw kita berbeza.. walau kita selalu menidakkan..kita still da same! hakikat kita berlainan... Hmm..napa yer aku cakap cmni?

Td my X mesej.. mintak tolong! Kadang2 aku terheran dan terfikir.. Napa aku? Napa x bini dia... Napa x family dia.. kawan2 dia ker? Kenapa aku? Aku x salahkan dia.. sebaliknya aku rasa kesian dan terkilan dan terharu.. banyak negatif dan positif masuk kat kepala hotak ni... 

Positifnya ;

1. Masih gak mencari aku...dalam susah
2. Mempercayai aku lebih dr keluarga dan bini sendiri..
3. Mudah berterus terang apa2 cerita pun dgn aku..

Negatifnya:

1. Mcm carik aku tym susah jer.. sng2 dan bahagia x jugak mencarik.. Muka aku ni muncul tym ko ssh ker?
2. Nak amik kesempatan ke dgn aku.. sbb taw aku ni baik sgt dan selalu ada jika ko ssh selama ni... Sggup bssh tuk ko.. Ko pernah x rasa ssh tuk aku? 
3. Napalah x mintak tolong isteri sendiri.. napa nak sshkn aku? Napa? Dh kawen, ssh senang biarlah bersama kan... tu baru lah hidup bkeluarga.. kalau xnk ssh bsama xyah r kawen!

Kadang2 rasa nak cakap sgt.. Padan muka! geram sbnrnya hatiku.. tapi ku tahan2.. mungkin benar dia perlukan kawan yang d percayai.. perlukan org yang memahami dia..sbb dia dalam ssh.. Tapi pls lah... hatiku?

Maaf S,

Aku terpaksa kejam! aku terpaksa keraskan hatiku.. Aku nak kau belajar tuk berkongsi dgn isteri ko.. bukan kah dia pilihan mu dan keluargamu.. pasti terbaik bukan?! 

Jangan carik aku bila kau rasa ssh..fahamilah perasaan aku walau sedikit! Ya Allah, hati apakah dia ni..setelah apa kau lakukan selama ni... tuhan je taw rasanya hatiku ni.. tersiat2 dan dirobek2.. kau masih buat baik dgn aku? pls lah... 

Aku xnk jahatkan org..aku xnk aibkan org.. aku faham sgt.. mungkin kali ni hari ko ssh dan perlukan kawan.. nanti2 mesti aku plak.. tp.. aku sedaya xkn carik ko kalau aku ssh..

Ya Allah, kau dekatkan hatinya pada diriMu.. biar dia mengadu padaMu.. Biar dia menangis utkMu... Biar dia tenang keranaMu... Ya Allah, maafkan diriku.. maafkan jika aku nampak kejam.. maafkan aku jika aku spt xda perasaan.. Maafkan aku... Aku hanya mampu doakan kebahagiaannya dan moga Allah mempermudahkan segala urusannya.. 

Kalau kita taw org tu syg sgt kat kita.. jangan sesekali amik kesempatan.. dan jika kita taw org itu sanggup wat apa jer tuk kita, jangan sesekali mengambil peluang.. kerana dia juga punya perasaan.. jangan mempermainkan... Ingat.. stp perbuatan dan perlakuan ALLAH bg CASH! lambat dan cepat jer... 

p/s: rasa nak nangis... nangis bukan sbb apapun. tp sedih dgn dia.. sedih sbb dia x dpt ppuan yang betul2 menjaga dia, isteri yang bersama dia ssh dan senang,... hurmm.. AKu xnk kalau aku kawen..laki aku p carik ppuan lain jika ada masalah.. i will b there for my husband! yang halal bagiku... 

Yes, falling in love is one of best feelings in the world, but falling in love with the wrong person is what I don't wanna feel.

Jap tadi dpt mesej dr kawan lama.. lelaki.. dia invite tuk pertunangan dan perkahwinan dia... Last mesej.. "Kalau antara kita ada jodoh, dh lama dh sy p tunang awak.."

haish! Wahai lelaki yang aku kenali, aku hnya mendoakan kamu semua mendapat kebahagiaan dunia dan akhirat.. Maafkan aku.. aku x bisa... 

No comments:

Post a Comment