Wednesday, November 23, 2011

My best boy friend

Halooo!! Pagi2 tym sesibuk sebelum nak cuti nih..singgah kt FB jap.. terus ada notification someone tag for invitation..

Omaigaaaddd!! member lelaki yang satu sekolah nak kawen dh... Tahniah sesangat.. cite sal dier ni aku panggil adeq.. seorang lelaki yang penyopan dan penyantun sesangat.. teringat tym sekolah2 dulu.. byk bebeno ppuan suka kt dia.. siap junior2 nak amik dier jd abg angkat.. seyesly.. dia mmg baik! tym sekolah aku selalu kacau dia.. ehehee!! tapi dia kan layan semua peminat dia dgn adil.. tp aku cool jer..nak kata fanatik sgt xla.. lelaki baik cm dier sape x suka.. kira2 org kuat surau kt sekolah lah katakan.. ilmu agama yg baik..mmg calon lelaki mithali lah kan..

(kredit tuk empunya gambar ni! hensem nyer....sy culik k)

pastuh perkenalan kami x henti pon pas SPM... stp kali hari raya.. dierlah lelaki yg hanta kad raya kt aku..every year taw.. kad raya dier penuh dgn maksud mendalam.. (masih aku simpan sampai skrg wat2 kenangan).. tym aku sambung diploma..xsangka plak kite org satu IPTA yg sama... dier amik bhgn perakauanan dan aku amik engineering.. terbalikkan lelaki dan ppuan punyer kos..hehee.. masa tu masing2 baru ada HP... jakun sikit ler.. kite org rapat by fon jer.. jumpa pun btembung2 cmtuh.. senyum2 dr jauh.. mmg aku nakal tym sekolah tp masuk sambung belaja diploma aku jd budak baik.. dh pakai tudung segala.. aku masih teringat kata2 dia kt sekolah dulu.. "ppuan baik tuk laki yang baik"... dan waktu tu aku mmg terasa la..sbb aku dulu nakal...laki suma aku kawan.. perangai uha-uha..

Mungkin tym di ipta dier tgk aku dh mcm berubah penampilan kot..ala2 gadis ayuuuuu gitu...  gadis berbaju kurung... selalu terserempak dier ngn member dier kalo kt pasar2 dan pernah membuat hati ini bdebar2x... (kenangan betul!).... nak d pendekkan cerita... aku x ingat la, tym tu masuk sem berapa... oleh kerana kite org rapat dlm fon, dierlah slalu bangunkn aku, ingtkn aku sal solat... kata2 perangsang.. baik sangat.. tp aku x taw dier suka kat aku ke tidak.. aku xnkla pasang angan2 tinggi sgt.. sbb tym belajar kt ipta pun aku selalu dgr ppuan2 yg pakai tudung labuh byk suka kt dier... aku anggap je la dier sbg kawan.. 

Then, satu masa tu aku hairan kenapa dier lsg xda mesej kt aku..kebetulan dier kwn baik jugak kt member rapat aku sorang nih, aku kenalkan sbg Nor.. dier ada anta mesej kat Nor, bgtaw dier sakit..dan follow up kt hospital stp mggu.. HEPATITIS B.. paling kritikal...pttla aku tgk dier (dr jauh ) mcm pucat dan mengurus dh... tym tuh kecik ati pun ada..ye lah kat aku dier x pernah bgtaw sal sakit dier...dier boleh bg alasan yg wat aku x merisaukan dia.. amaigaadd!! 

Aku pendekkan cita lagi, satu saat tu dier anta mesej bgtaw dier suka kt aku..dan nak aku jd milik dia... aku rs happy sgt... walau aku taw dier sakit... aku rs cm bangga sgt sbb dlm byk2 ppuan yg suka kt dier..dier pilih aku... terharu giler rs nak menangis pun ada... dier bg tempoh kt aku tuk bg jwpn... Aku bincang ngn mak, beritahu sume mende termasuk lah dier sakit.... mak cakap " Xpayahlaaa dulu, kawan je lah... lagipun dier sakit, xpasal2 kene jangkit," 
sedih mmg sedih... itulah first tym aku try mintak pandangan my parent sal hal cintan cintun nih.. bebudak baru nak belajar..lurus bendul la sangat.. org tua cakap itu ikut jer.... lama jugak aku bfikir dan bg jwpn... akhirnya aku bgtaw kt Adeq, aku syg dier sbg seorang kawan......
Pastuh...hubungan kite org gitu2 jer.... dan terputus... :( seyesly sy sayang dier sbg seorang kawan jer...... dan sy mmg suka type laki cm dier...
(mungkin sbb aku selalu menolak yang baik aku d tolak juga spt skrg kan....xmustahil)

dan sekarang dec tahun 2011 nih! dier dh nak kawen dh... Tahniah Adeq! Akhirnya Kamu menjumpai pendamping mu.. IAllah dialah yang terbaik!! Sy x menerima kamu  dulu pun sbb sy sedar, sy belom yg terbaik dan layak tuk kamu..kamu terlalu baik utk diriku...terlalu byk kelemahan diri yang perlu dperbaiki.... Skrg pon dlm proses nak melengkapkan diri..iAllah~ Jodoh Maut Semua Dalam Pegangan Tuhan...dan dia saja mengetahui yang terbaik tuk hambaNya.. happy sgt awk akan kawen..yeahhaaaa!!! 




"I know I'm not perfect, I don't try to be, I'm not here to please you, I'm here to be me and that's all I'll ever be."


p/s: everything happen for a reason!
p/s: entri khas tuk kwn yg x taw apa2 cerrr...hehehe

No comments:

Post a Comment