Wednesday, October 5, 2011

Impian

Dalam hidup setiap insan pasti byk impian..tipulah xda impian kan walaupun satu...
Aku nak kongsi la pada org yg tengah intai dan baca blog ni..(*adake yg baca?? hehe*) ttg impian ku.. cam skema jer ayat.. okeyh2x!! Masa kecik2 byk tol impian dan alhamdulillah..sudah ada yg tercapai, salah satunya nak dptkn topi 4 segi tuuuu... Kerja pun sudah walau belum mantap la sangat.. 
Ada beberapa impian yg aku ingin sgt nak capai dalam masa terdekat ni...

1) Nak ada kerja/buat bisness sendiri

Sejak habis belajar tahun lepas, dh beberapa interview kerajaan aku hadir tapi xda satu pun yang menyebelahi aku.. mungkin rezeki aku x sampai lagi..xpun mmg xda rezeki aku nak kerja kerajaan kot.. So, aku dh penat dh nak p carik keja..dh penat dh nak p hadir temuduga, aku nk ada keja yg boleh aku terus bekerja.. ada x?? So, aku planning dgn beberapa org kawan, nak bukak bisness.. dan skrg masih dalam planning sbb masing2 xda pengalaman nak bukak company sendiri.. tp masih ada insan yg hadir dlm hdup ni bersiap sedia nak tolong.. TQ Mr.Wong! Aku pun x taw apalah niat kamu sebenarnya.. tp xpala..bukan sng org chinese nak rapat dgn org malay cm kita kan.. dh lama aku rs dia ajak aku p company dia..tgk company dia mcm mana... Mr.Wong ni bekas engineer kt tmpt aku praktikal..mude lagi taw..28years kot..resign as engineer dan bukak company sendiri..dulu pakai kete buruk jer..skrg..naik taraf.. So doakan aku dan beberapa kawan kuat smgt dan d permudahkan bisness yang telah d rancangkan.. Amin.. yelah, nak nanti org amik kite keja menaun aku rs..baik aku jelah yg p buat kerja.. hiks!

2) Nak kahwin dan punya anak

Erkk!!malunyer..tapi inilah impian ku..sape lah xnk kawen dan ada anak kan..hahahaaa... masalahnya umur makin meningkat ni.. aku mcm rs dh bersedia tp hakikat x mampu..xmampu ape erk?? hahaa yelah..walaupun perempuan..aku xnk ibarat cuci kaki jer.. tp aku nk ada sesuatu yg menjamin diri aku.. aku nak ada income sendiri.. yelah mcm lagu aku post sebelum ni.. Whatever will be, will be
The future’s not ours to see...Que sera, sera~  So, aku kenalah ada kerja tuk aku sendiri, xnkla 100% bharap dgn lelaki/suami.. leh caya sgt ke dorang.. kalo x, xla ada word Cerai dan Talak dalam kamus kan.. So bukan d pinta tapi berhati2... Haaa!! Sebenarnya akhir2 ni aku gemar tgk gambar org kawen..tu pasal aku rs teringin je nak kawen padahal calon suami xda! OMG!!!dan pastuh teringin nak ada baby.. jeles kadang2 tgh kazen mazen sebaya dah ada baby... comel2 sokmo..huhuhu

Done! itu jelah impian aku buat masa ni..esok2 aku pasang impian lain keyh..heheee 



No comments:

Post a Comment