Sunday, September 25, 2011

MengAYAT

Dah lama rasanya x tulis ataupun apdet dalam blog nih..bukan nya kehilangan kata2 tapi hanya tuk menyendiri..menyendiri dr meluah apa yang d rasa..

Setiap hari dilalui dgn kekuatan hati yang macam termometer..kadang2 suhunya menurun kadang2 suhunya meningkat tinggi.. Nak meluah apa yang d rasa pun, seyesly dh x mampu dh.. biarlah segala luka dan pahit tersimpan d lubuk hati yang akan d tanam2 jauh2..sampai aku sendiri x taw benda seperti tu pernah wujud dalam hidupku...

Sapelah dalam hidup xpernah rasa dugaan kan..dugaan ni tuhan uji tuk tgk iman kita..samada kita mampu x selesaikan dugaan mengunakan akal xpon berlandaskan hawa nafsu dan amarah..

Hmmm... Aku skrg, masih rasa luka tu..tp aku TERPAKSA kuat diri tuk keluargaku.. X seorang pun family yang tahu apa yg aku rs..Bahkan kawan2 pun.. bukan xnk bercerita..malas nak berkongsi pun..tp aku rs lebih baik aku diam..sbb kalau aku bercerita..pasti kejahatan lebih bpihak pada dia dan kebaikan bpihak pada aku kan? walaupun aku tahu aku d pihak yang mana... aku xnk burukkan sapa2..biarlah dia hidup bahagia dgn insan yg dia pilih... Aku?? jgn risau..jodoh tu pasti ada..

Peringatan tuk aku..

1. Jangan terima lelaki jika dia x sungguh2 nak terima aku..
2. Jangan terima lelaki jika rasa sunyi dan kebosanan
3. Jangan mudah percaya lelaki jika dia luah perasaan..
4. Jangan sayang lelaki jika dia sendiri x pasti siapa sebenarnya d hati mereka...


tetiba letak gambar ni..tapi kiutkan...hiks!
 
Alhamdulillah, jika ada hikmah yg lebih baik dr skrg...

No comments:

Post a Comment