Wednesday, March 30, 2011

Mak saya cakap....

Pagi tadi...bangun awl seket dr kebiasaan..
sambil bekfes ngn mak n adik...bekpes mee+sotong+nuggets... perghh..pagi2 dh menyantap menda berat2... sambil2 tu berborak ngn mak...pasal duniaku...


stp sorang laki yg pernah muncul dlm hdup aku...aku cerita ngn mak.. sampai cmna aku putus ngn Dia pun aku gtaw... rasa sedih sgt2..tp aku tahan... ego kan..xnk nampak lemah dpan mak... 


mak cakap dia perasan ada 2 lelaki suka dgn aku..duanya ada kaitan dgn family... org lelaki yg aku hanya layak panggil sedara n pakcik..even umur sebaya jer... aku gtaw mak..nape dorang xde ckp apa2 pun..mandai je mak aku kan.. mungkin itu firasat sorang ibu... tp kedua2nya skrg dh ada empunya sudah..mungkin itu cerita dulu...


mak cakap lagi.. kadang2 jodoh kita bukan dpertemukan dgn org yang kita betul2 sayang..kadang2 dgn org yg kita x suka, x sayang,tp xla terlampau x suka dan sayang..org yg ada d sekitar cuma kita tak perasan kewujudannya... 


aku terfikir sejenak..siapa dan dimana... 


mak cakap lagi...dier teringin nak jumpa "doremon".. sbb tym raya dulu dia dtg umah tp mak x amik port sgt perhatikan org.. pandai je mak aku nih nak jd mak nujum...heh...


"doremon" tuh dah da awek...xkan la aku nk ngn dia kan... even aku kenal "doremon" tuh sblm dier kapel lagi ngn awek dier skrg... xbek kacau hbgn org..x elok.. aku slalu ingatkn diri aku..kawan bole ngn lelaki yg dh da gf/isteri tapi jgn lebih2...


pengalaman kekasih ku d rampas org menjadikan aku cm fobia dan menjadikan aku faham bagaimana rasanya milik kita d rampas org.. aku bukan seperti itu..moga aku terlindung drpd anasir jahat atau keadaan yg menampakkan aku adalah seorang yg x baik..manusia xda yg sempurna..kadang2 keadaan membuatkan org yg betul menjadi salah..org yang salah menjadi betul... itu cuma hukuman dunia...


mak saya cakap lagi...berilah peluang pada diri terima org lain..


mak..bukan sng..3 tahun dah..even org tgk cm kejap jer..tmph 3 tahun tu paling lama buat aku...sbb dialah kekasih awlku.. walau aku kawan byk laki.. tapi xpernah nak kapel2.. dgn dier je lah aku kapel..dan aku mengharapkan dia yg terakhir..tp jodoh..sumanya dh menjadi ketentuan tuhan... tuhan telah tentukan dia bukan milikku... 


awk disana... skrg sy spt dh bangun dr tdur..perasaan syg pada awk mungkin berkurang.. tp kenangan awk tetap kuat d ingatan...


aku disini, akan menanti sesuatu yang aku tak ketahui penghujungnya... aku tgk mak pun dh mcm risau plak...umur aku nih dh lebih 25thn tp masih xde jodoh ngn sapa2... haaa..mula dh dia risau..heheee...dulu tym aku kapel dgn Dia...mak aku siap cakap g, ompuan skrg kawen lewat pun xpa...lebih2 lagi ompuan yg belajar tinggi...heh?!


itu dulu, skrg mak dh lain, dier cm risau tambah2 lagi lepas tau aku kene buatan org... 


ikhlaskan segalanya...yang ada d dunia.. mungkin dia hebat d dunia..tp xmungkin d akhirat...bertemankan iblis di dunia...di akhirat akan bersama2 jua jika x bertaubat kan? 


aku?! entah d mana..kena kuatkan diri, kena lebih byk dekatkan diri ngn tuhan..sesungguhnya apa yg terjadi pasti tuhan akan berikan yg lebih baik dan ada hikmah... percaya pada diri...


mak, jgn risau, jika anakmu ini xda jodoh d dunia..pasti di akhirat ada yang menanti...*sedeh plak ku rasa*


awk, kalau nnti sy nk awk d akhirat bole?


tuk org yg jahat itu, seyes! sy x taw awk sapa, sy xle ingt pun sapa awk.. kalau benarlah awk suka kt sy dan sy x terlayan awk atau terima cinta awk...spttnya xperlulah wat sampai cmni skali... awk gtaw terus terang..sy leh jelaskan... cinta xle d paksa... melihat kegembiraan org yg dsyg itu lebih senang dr melihat kesedihan org yg d syg.... hakikatnya awk tu bukan suka dgn sy...tp awk sengaja menyakitkan sya... awk...insaflah!! setiap apa yg kita wat kt org pasti akan pulang balik ke kite.. percayala..kekuasaan tuhan tu maha hebat...kun fa ya kun..apa2 leh jadi....


doremon...sy ingin dgr pengakuan awk..sbb sy keliru dgn sikap awk sbnrnya...mcm org men tarik tali lak ngn sy...hmmmmm





2 comments:

  1. ney pat doa nya jodoh kitak di akhirat,,,,,=P mun kita ngan jodoh kita di dunia tok sama2 taat padaNya, insha allah, kita akna ditemukan balit di syurga.... ustz mek padah... heheheh....

    mena kata mak kitak.... jodoh kita mungkin orang kita sik sangka2...

    ReplyDelete
  2. sik salah..berharap jika ia mmpu menyenangkn hati..menghilangkan gundah... segala yg terjadi nnti..itu sudah dtentukan...hehehee

    hidup perlu d jalani dgn semngat.,..yeah!!!

    ReplyDelete