Saturday, February 12, 2011

Kau Tak Mengerti

Status aku hari ini d FB:

aku wat status ni...utk menguatkn diriku..utk pujuk diriku agar aku kuat dan jangan putus asa....

Status seorang teman rapatku di FB:

apa maksud dia meletakkan ini sbg status???

Tahu x..apa yg aku ingin sampaikan....
Sakit hati tiba2 datang dan wujud di hatiku yang masih lagi perih dek perbuatan org....bukan aku nk terasa, tapi..ada sesuatu yang dia x faham ttg aku~

"Kenapa mesti ada rasa putus asa sedangkan tahu Allah bersamamu" 

Kadang2 hdup kita di datangi menda yg kita sendiri x sanggup nak hadapi..
kita sedar stp dugaan yg dtg mesti ada hikmah di sebaliknya...
kenapa perlu membuat kenyataan seperti itu... 
sekarang kau masih gembira..kau menempuh kebahagiaan...satu hari nanti..mungkin ada kesedihan akan berlaku sehingga membuatkn kau duduk terpaku,..diam x berbicara..menangis pun x berair...

*xkan aku nak cakap, xpe ko ckp je cmtuh..esok2 ko kene..ko jgn carik aku...ko amik balik kata2 ko tu..xleh pts asa kan Allah ada..bukankah aku mendoakan keburukan padanya? aku bukan begitu la....*

Aku tahu Allah ada...dan aku sentiasa menguatkan hatiku dgnnya..agar aku ni x lemah dek perasaan ni... semua org tahu....

"janganlah aku tergolong dalam golongan yang menidakkan qada dan qadar"

xtau dh nak cakap cmna...xda menidakkan pun qada dan qadar yg dah tertulis pun... teringat kat kata2 ustaz tym sekolah dulu...qada dan qadar boleh berubah jika kita berusaha mengubahnya~
org malang xkan seumurnya hidup malang...
mmg apa yg dia cakap tu betul....

iskk...aku pun dh x tau nk cakap cmna...nnti cakap panjang lebar mencarut plak...
korang sendiri2 tau la apa aku rasa....

kalo org lain aku x kisahla wat status cmtuh...ni kawan rapat wat mcm tuh...

ko x taw apa aku hadapi..aku bukan org yg lemah yg kau sangka...

mmg aku da bputus asa...sbb aku bersedih...x salah...
tapi x selamanya berputus asa...

Biarlah..kau nak cakap apa...kau x faham apa aku rasa...perlukah aku mendoakan agar kau merasa apa aku rasa..??? aku x sekejam la... taw r ko skrg sedang lagi syok bercinta... sbb tu aku malas nk memberatkan kepalaku dgn mslh aku...

aku rindukan kawan ku NeNa d johor..hanya dier je faham apa aku rasa...
Nena...miss u~






No comments:

Post a Comment