Tuesday, December 14, 2010

My dream Vs My Weakness

14/12/2010 7.56pm

Tgh rehat2 dirumah..lepas makan kari kambing masakan ibuku..sambil2 memikirkan apa yang aku nak karang dalam blog malam ini..hehee..<sibuk je nak memenuhi wall blog yang kurang jer nih>

Tetiba teringat dengan pekerjaan yang aku jawat skrg.. Mungkin inilah impian ku sejak di bangku sekolah menengah dahulu dimana aku mengambil aliran kejuruteraan. Aku ni bukannya budak pandai pon..dan mungkin sbb usaha keras aku dan keinginan aku yang tinggi aku berjaya jugak memegang segulung ijazah..Syukur padaNya.. 

Walaupun sudah mampu menjawat jawatan yang diidamkan semua org namun aku masih rasa kekurangan diri.. Aisshh..kenapala bahasa inggeris terlalu penting sgt dlm dunia pekerjaan sekarang.. Aku tau aku bole wat semua kerja namun aku xda keyakinan diri bila berhadapan dgn client dr luar negara.. Fuhh!! berpeloh2 nak bercakap...Xsuka...!!! menjerit semahu2nya aku..tp semua tu dalam hati je lah... Bos2 aku yang pandai bercakap Inggeris aku rasa mcm mentertawakan aku..aisshhh rsnya mcm x guna je belajar tinggi tp menda tu aku xleh handle.. tp hakikatnya aku memang x minat dan xsuka dgn bahasa barat tu... eeeuwww... 

Aku kagum dengan negara Jepun, dorang xda pon nak busy2 mempertahankan bahasa omputeh tu dalam negara mereka..mampu jugak maju mcm negara lain.. malah lebih maju dalam pelbagai sektor.. Sampaikan sesiapa nak belajar teknologi dr dorang plak kene blaja bhs jepun... Sayonaraaaa...!!!! Hehee..tetiba plak teringat dgn drama2 korea dan jepun yang aku slalu tengok.. aishhh... apapun Aku Kena Belajar Bahasa English jugak...supaya xda org pandang rendah pada aku... sedihnyerrrr.....

No comments:

Post a Comment