Wednesday, March 28, 2012

Pantang dan berpantang

Semalam aku marah sangat2.. xtaw myb silap aku sbb ternampak dan melihat...


Mungkin jugak tuhan nak tunjuk lagi kebenaran demi kebenaran...


Aku kan pantang sangat................;


Kalau ada org nak sakitkan hati aku, benci aku, marah aku, aniaya aku, buang aku sekalipun..aku masih lagi bersabar dan terus bersabar, malah minta maaf kalau aku berbuat salah..Tapi kan.. PANTANG aku kalau aku d tipu hidup2x.. mau dari perempuan sopan menjadi INCREDIBLE HULK!!! mmg aku pantang sgt2x... sekali jer aku dh taw org tu tipu aku.. siapla.. sekejap je aku out dr kehidupan dorang... ingat aku diam2..ingat aku lembut2 x berani ker.. sabar pun ada jugak batasnya.. di TIPU?? no way...xkn aku mudah nak percaya lagi....






Aku pantang jugak tgk lelaki dh bertitle tunang or laki org p mengatal ngn perempuan yg single2x.. nak test market?? nak taw masih laku ke x? tolonglahhh... bek ko jaga bini ko elok2.. Then bila dh kantoi salahkan ppuan yang x taw apa2 mengatal dgn dia.. OMG!! banyak sgt aku dgr dan dh berlaku pun depan mata aku... perempuan xtaw apa2 percuma kena sumpah seranah oleh sang isteri yang setia.....dan percaya membabi buta dgn suami yang mulut manis dan hidung belang.. aku geraaaaaaaaammmmmm!!! Aku remind kat diri try to avoid from dis kaum! Lelaki mulut manis dan hidung belang... taw la boleh kawen 4, tp ingat.. kamu2 ni dh yakin bw isteri kamu ke syurga.. test dulu sorang..mampu ke x.. baru nak tambah2 k.. ingat jugak bukan syurga dunia ya..syurga d akhirat sana.......... huh!!


Sedih...sedih kerana terasa kebodohan diri.. percaya.. dh aku x percaya org, org tu baik, dh aku percaya org tu x baik.. Ya Tuhan..Berikanlah PetunjukMu... Moga hidupku dberkati dan dipermudahkan segala urusannya...


kadang2 aku sedih bg pihak perempuan yang begelar isteri.. dorang x sedar ke sedar suami or tunang dorang tu menipu dorang dalam senyuman.. Ya Allah..kau lindungilah kaum2 yang lemah... 


Doa2 org dizalimi dan dianiaya akan dmakbulkan.. ingatlah diri sendiri jgn sesekali menganiaya org... menzalimi perasaan org... Igtlah hukum karma itu pasti... Sekali Ngap! tuhan amik nikmat yg d beri.. tym tu dh terlambat.. menyesal mmg xkan dtg awal.. 


Aku bukanlah salahkan 100% lelaki d luar sana.. tp sebilangan yg aku telah kumpulkan menjadi kaum hipokrit nih! ada jugak lelaki d luar sana yg mengalami apa yang kebanyakkan perempuan alami... x dnafikan.. cuma x d highlight sangat...


Lebih baik bersedih keseorangan daripada bersedih kerana seseorang. 

Anak perempuan kita adalah amanah bagi kita. Jangan sesekali kita restu mereka berkahwin dengan lelaki yang tidak solat.

Selalu ada harapan bagi mereka yang berdoa. Selalu ada jalan bagi mereka yang berusaha. 







No comments:

Post a Comment