Thursday, February 16, 2012

Aku Yg Bersalah?

It sucks when you know that you need to let go, but you can't, because you're still waiting for the impossible to happen.



Aku rasa mcm bengang jer.. bengang dgn laki itu.. x tawlah... seyes..hati ku ada rasa benci yang kuat..benci sgt2x.. Ya Allah, kenapalah hatiku gusar dan x tenang... Aku rasa mcm d tertawakan leh pasangan laki bini tu.. aku rasa mcm dorang suka jer nak seksa aku... aku rasa cm dorang mmg sengaja nak menyusahkan aku... Haruskah aku berfikir sebegini.. negatif sangat ker pemikiran aku? selama ni aku try positifkan diri... mmg aku rs tenang jer.. bila dorang wujud lagi dalam hdup aku.. aku rasa aku dh jadi mcm ppuan jahat la plak.. sumpah seranah org mcm xda iman, meluahkan kata2 kesat mcm org xda pegangan... haruskah aku berbuat begitu hanya kerana sakit hati yang sakit sangat.. luka yang terdalam? Aku buat begitu tapi jiwa ku masih x tenang... AKu buat baik tapi dorang seolah2 bermaharajalela jer nak sakitkan aku.. aku bukan ppuan yang berani nak kecam org.. aku nih, diam jer kalau org nak wat aku.. sakitkan hati aku..aniaya aku.. aku diam jer.. tp skrg.. aku rs cm dh xle dh cam dulu.. aku dh cam jd ppuan jahat jer... mungkin sbb aku dh selalu pendam selalu sabar dgn org2 begini kan.. aku rasa aku xnk dh d pijak dorang sesuka hati.. Tapi aku x suka seperti itu... bukan layak ppuan yang baik..aku xnk jadi ppuan jahat! tapi keadaan dh buat aku mcm ppuan jahat...

Kadang2 selalu fikir.. jd baik ssh, jadi jahat lagi ssh.. selagi jd baik org selalu wat kita mcm2.. jadi jahat apatah lagi... entah harus jd apa aku sendiri pun x taw...

Serius, aku benci sangat!! aku xnk da kaitan dgn laki bini tu... aku x suka! aku benci! Aku sakit hati! dorang ni xda perasaan ke apa... dorang x taw ke perasaan aku mcm mana? ke dorang ni mmg xda hati atau perasaan.. sewenang2nya mempermainkan perasaan org lain.. ker aku yang bersalah? Bersalah ke aku? APa salah aku? Aku x suka bertanyakan soalan pada diri sendiri.. kerna stp soalan tu menghancurkan hatiku... 

Aku ingin satu.. aku pergi jauh dr mereka.. aku xnk buat baik dh pada mereka... aku xnk! biarlah aku tenang... biarlah aku tenang...tenang... dr mereka... Aku xnk wujud dalam hdup dorang.. Ya Tuhan.. Aku xnk membalas setiap perbuatan mereka.. aku xnk wlu aku mampu.. aku serahkan padaMu ya Allah... Aku serahkan padamu.. kerana aku yakin hukum karma itu pasti ada... jika Engkau rasa dorang bersalah ker aku yang bersalah.. KAU taw segala2nya.. KAU memerhati segala2nya.. KAU Adil utk segalanya.. Aku serahkan padaMU...

Setiap kali aku menguatkan diri utk lari dr hidup mereka.. mereka plak yang selalu dtg tanpa d undang ketika aku baru merasa kebahagian dan ketenangan...... 



ALLAH X jauhkan seseorang yg disayang dari kita melainkan utk dekatkan kita pdNYA dan insan pilihanNYA yg lebih baik, maka tetapknlah hati.

No comments:

Post a Comment