Sunday, November 13, 2011

Hikmah Bertamu

Mulakan hari dgn sesuatu yang mempositifkan diri...
Malam tdi, ada rs sedih bertamu d hati.. mungkin rs sedih atas kehilangan dia, tp aku rasa kan balik..x jugak.. tp rs sedih tu bertamu dgn rasa kesyukuran yang tak terhingga.. sesuatu yang aku yakin ttg hikmah yang tuhan bagi.. Mungkin tuhan tunjukkan kebenaran awal kepadaku agar aku x lemah dan tersungkur x bangkit2...bila waktu tuk dia rasmi menjadi milik hak mutlak org tiba... apa yang aku rs kosong.. sedih menangis x jugak.. aku cari jugak perasaan itu..tapi hilang... mungkin jugak doa yg tiap2 ari yg mohon "hilanglah dia dalam ingatan dan hatiku" selalu ku ucapkan... 


Rasa geram dan sakit hati mmg masih tersisa.. rs tertipu.. tp aku fikir balik..hurm..terkilan dan x terkilan bercapur aduk.. sbb aku x taw apa sbnrnya berlaku..sbb aku hanya dgr cerita dr pihak dia seorang dan beberapa sedara dia dan kawan dia yang aku kenali.. sukar sbnrnya nak taw samada aku ni betul2 d tipu ke x.. hurmmm..aku takut sbnrnya..jika tuhan pertemukan aku ngn dia..aku pasti rs nak tampar dia.. betul3x.. itu yang aku rs... nak tampar dia.. erkkkk... kejam ke aku.. tampar bukan sbb aku kecewa dan sakit hati.. tp mungkin kepuasan tak terhingga kot..huhuhu~ 


Tym aku bc lah tahzan, aku terbaca satu petikan dalam buku tu.... kita kene redha dgn sesuatu ketetapan tuhan walau benda tu menyakitkan.. jika kita x redha, tuhan juga x redha ngn kita..dan akan membuatkan hati kita resah, sakit dan kecewa x sudah2.. menyalahkan diri sendiri... walau pahit ku telan jua..walau pahit ku redha jua..walau pahit ku pasrahkan diri... moga ada yang lebih baik d masa depan... xnk terburu2 dalam mmbuat pilihan hidup.. xnk membuat pilihan hidup bila rs sunyi bila rs xda yang menemani... mmg rs sunyi..xda lagi mesej xda lagi call dr org tersayang, xda lagi org nak amik berat... xda lagi kata2 semangat dan indah d dengari... xda lagi teman berbicara d kala sedih dan gembira... 


Aku kadang2 syukur jugakla d temukan dgn dia walau masing2 antara kami ada kelemahan tapi saling melengkapi menjadi sesuatu yang sempurna.. ujian demi ujian kami tempuhi..  tapi ketetapan tuhan itu MAHA KUAT MAHA MENGETAHUI.. kami hanya mampu merancang.. xda kudrat tuk menghalang segala yg tuhan dh tetapkan.. Seyesly, antara aku dan dia xpernah nak gaduh2 mcm org len sampai putus sambung bkali2... stp permasalahan d bicara dgn sbaik mungkin walau ada menda d simpan tuk menjaga hati masing2... tipulah xda gaduh langsung..adala jugak tp owez selesai dgn baik2... itu aku kagum sgt dalam perhubungan kami... 


hurmm..kenapa harus mengingati padahal jiwa x sudi nak ingt lsg.. kadang2 semua tu membuat aku tersenyum seorang mengenali lelaki spt dia.... itulah..adakah hikmah terbesar yang hanya aku je faham mksud tersirat dan tersurat d sebalik semua kejadian..


doaku tuk diri sendiri..moga lebih tabah d masa akan datang... hanya insan terpilih je menempuhi hdup penuh dugaan... org yang baik2 jer kene uji taw.. so positifkan diri.. tingkatkan prestasi dalam hidup dunia dan akhirat.. amin ya Rabb~



No comments:

Post a Comment