Tuesday, November 8, 2011

Hati ku berbicara


Allah sayang aku. Dia taknak aku setia pada orang yang x hargai aku. Dia benarkan aku tahu kebenaran demi kebenaran sblm aku mendapat kepastian daripadanya mungkin masa nak memberi kekuatan kepadaku untuk menampung kekecewaan aku.dan aku fikir-fikir balik, Allah beri yang terbaik untuk aku.sedangkan banyak benda yang aku lalai.hubungan aku dengan Allah aku terabai. 
Aku banyak berfikir. Imbas balik segalanya.Cari jawpan pada soalan-soalan aku.aku kadang-kadang lalai dalam mengingati Allah.leka dengan cinta lelaki.aku dah bazirkan masa,duit untuk cinta lelaki.aku dah sedar aku sepatutnya fokus cinta kepada Pencipta.
Aku pernah tanya kenapa aku selalu jumpa lelaki yang salah.sekarang aku rasa aku tahu kenapa.aku belum cukup baik walaupun aku rs aku dh cuba menjadi yg baik tuk pasangan .dan aku kena betulkan diri aku untuk dapat yang terbaik walaupun sukar ku rasai. Rasa cinta itu memang anugerah daripada Allah.tapi kita manusia ni lebih menghargai rasa cinta itu daripada Si Pemberi.
Aku akan berupaya menjadi yang terbaik tuk mendapat yang baik.. Aku yakin janji tuhan.. Stp manusia d jadikan berpasang-pasangan.. Jodoh itu pasti.. skrg aku hanya mahu mencari yang halal.. mencari yang mampu melindungi aku, menjaga aku dunia dan akhirat.. walaupun sukar nak mencari yg hampir sempurna d mata kita.. skurang2nya.. dia adalah seorang ADAM yang menjaga ku kerana Pencipta. Pasti kebahagian tu ada dunia dan akhirat kan?
Walau aku rs d khianati, rs d tipu dan pelbagai perasaan negatif melanda d hati.. Tapi hakikatnya aku tak mampu nak memarahi dia.. Aku tak da kekuatan nak membenci dia, bukan kerna sayang.. kalau diminta aku ucap cinta padanya.. aku yakin hati ku dh xda rs itu lagi.. kosong! aku xkan izinkan sesiapa menyakiti hatiku lagi tanpa kebenaran aku..Aku doakan dia baik2 jak.. menjadi lelaki yang bertanggungjawab. lebih bertanggungjawab atas segala tindakan. 

No comments:

Post a Comment