Monday, October 10, 2011

Kata-kata semangat utk diriku

"It's better to know and be disappointed than to never know and always wonder."




Aku xnk fikirkan lagi dan lagi.... puas aku jaga hati sendiri puas memujuk diri... pls lah kepala otak jgn lah dok fikir org laki tu..


ko kena tunjuk sket kt dia ko boleh hidup tanpa dia..ko boleh maju dr dia.. dia bukan hensem mana pun, bukan berkemampuan mana pun.. dia tu hanya berlagak.. lelaki mulut manis yang perasan! ingt janji tuhan.. perempuan baik tuk lelaki baik, ppuan jahat tuk laki jahat.. ko x rugi apa pun x dpt dia..dia yg akan rugi dan akan menyesal.. hukum tuhan tu adil.. mmg rs tertipu sepanjang bertahun dgnnya.. itulah manusia... xpuas hidup sng lah tu...nak sakitkn org.. nak jahatkan org.. mmg rs geram benci meluat rsa nak pukul2 rasa nak tampar2 je kalo dier kt depan mata... pls lah laki2..jgn bjanji kalo x tepati..jangan bg harapan kalo x taw apa berlaku masa depan.. kalo ko yakin dia nak jd bini ko... ko pegang dia ketat2... jgn men tarik tali.. weii!! ini manusialah bukan binatang.. ko nak main2 kan perasaan.. binatang pun ada rasa kasih ko taw.... jgn nak berlagak dpn org ko tu bagus sgt... jgn nak memandai2 wat cerita dgn menutupi kesalahan ko dan memberi kesalahan ko tu pd org lain... sedar2 lah... tuhan itu ada.. stp apa kita buat kt org...kita pasti akan terima balasan berlipat2 kali ganda.. doa org d zalimi di makbulkan...aku x layak nak membalas segala kejahatan ko buat.. aku serahkan sumanya pada tuhan.. skrg..aku nk hilangkn ko dr kepala hotak aku ni... ko taw aku sgt2 benci... aku x suka d tipu.. itu jak.. aku mintak ko jujur..sekali jak..itupun ko x mampu buat.. perghhh!!! nasib baik la aku x kekal lama dgn ko.. ko ke yg layak jd suami aku.. diri sendiri x kuat dgn prinsip.. mcm lalang... mulut jer cakap mcm2... tp wat de pak.. p la ko sana.. ko nak kawen ke..ko nak ape ker...p lantak ko la... aku x rugi apa2... 


p/s: Sori erk..aku nak luah apa aku rs.. apa aku simpan dalam hati.. aku nk luah dpn2 org..aku x kuat..tgk muka keluarga ku pun aku x sanggup nak cakap apa...apatah lagi kawan.. aku malas nak berkongsi dgn dorang dgn menda remeh temeh camni.. besar bg aku jer kot...sedih sgt2 d permainkan.. sungguh hebat permainan dunia.. kadang2 aku rasa serik sgt..menjadi org setia dpt org x setia..Ingt nak sayang org pun jgn lah 90% skalipun... 50% je kot.. hiks! doakan aku kuat ya...itu jak yg aku pinta... hiks! =)

No comments:

Post a Comment