Thursday, January 6, 2011

KerJa Owh KerJa....


"saya berumur 26 tahun berkelulusan diploma ingin memohon jawatan seperti:

PEMBANTU PERTANIAN (G17)
PEMANDU KENDERAAN (R3)
PEMBANTU AM PEJABAT (N1)
PEKERJA RENDAH AWAM (R1)

saya ingin melangsungkan perkahwinan tidak lama lagi.oleh itu,saya ingin mendapatkan kerja tetap untuk menjamin masa depan saya HUBUNGI SAYA 013-66****** "

Kehulu ke hilir memegang transkrip untuk di perdagangkan kepada company kepada kerajaan untuk mendapatkan pekerjaan yang semakin sukar untuk didapati..

Terkejut aku melihat statement ni dalam satu blog pencarian kerja.... apa yg aku ingin kongsikan..terlalu byk org berkelulusan dr SPM sampailah PHD belum lagi mendapat kerja tetap... AKU???? Bagaimana? Adakah aku di kalangan mereka? huhuhuhu..sedihnya aku mengenangkan diriku.. Akupun nak keje tetap jugak.... Aku kene pasangkan strategi untuk mendapatkan keja tetap.. Memantapkan diri..bukan nk solid2 kan badan tetapi memantapkn kemahiran diri dan lebih confident bila di temuduga.. Aku harap temuduga pada 19/1/2011 ni memberi sinar..jika x pun memberi peluang aku kepada yg lain.. Mmg payah rasanya nak berebut jawatan jika hanya 1 kekosongan.. bersaing dengan yang berpengalaman lebih. isk!!! semuanya membuatkan aku takut dan lemah jer..Aku kene semangat utk berdepan dgn semua itu.. YAKIN BOLEH!!! 

* I wish tahun 2011 ni menjadi sebuah lembaran baru buat diriku dan keluargaku... =)

1 comment: