Sunday, October 9, 2011

Menanti Khabar

Dh hampir seminggu lebih aku menanti kabar darinya.. tapi masih kosong... sejak aku terima mesej terakhir drnya "Jg diri baik-baik ya.." membuatkan aku terpana dan tercari-cari. Bukan sebelum ni dia xpernah hantar mesej or cakap cmtu..cuma hari tu aku rasa lain.. tp aku ignorekan perasaan ku.. aku buat spt biasa..
Bila hati aku terdetik nak mencari dia..ye lah..sblm kita terkilan seumur hdup rsnya xsalah aku p cari dia lagi.. sejak smgu yg lalu.. aku xdpt dah call or mesej dia..pendek kata aku hanya mendengar ppuan menjawab "No. ini tiada dalam perkhidmatan"... aku dh terasa cuak.. masalahnya aku nak cari dia bagaimana, di mana, dgn siapa?? mmg lah aku tak la terkesan besar sgt dgn apa yg dia buat.. last aku bercakap ngn dier pun dia bagitaw fon dier rosak..then sampai skrg xle d kontek2 dah... sedih mmg sedih..sedih sbb terkilan.. sbb walau kita org xkan call or mesej antara satu sama lain lagi..tp biarlah no.fon masih dpt d hubungi..dulu, dia janji akan bg no.fon andai dier tukar skalipun...ni dh masuk smggu lebih aku nnti..tp kosong... aku buntu..aku nak cari dimana..aku hanya risau dia.. keadaan dia.. kalau dia bgtaw dier dh kawen skalipun..skurang2nya aku rs lega sbb ada alasan. dr aku menanti dan menanti penuh kerisauan.dan fikir mcm2.. adilkah begitu?? sedih mmg sedih andai dia kabarkan hal-hal perkahwinannya..tp redha lah..sbb mmg xda jodoh..tp jgn tingalkn aku dgn pertanyaan demi pertanyaan... Tau lah kita xda apa2..tp skurang2nya faham lah perasaan org lain.. pernah jugakkan rs menyayangi org..mencintai org kan??? dan pernah jugak rs dpermainkan dan ditinggalkan..xkn la x faham.. hurmm.. ntahlah..sampai bila aku harus menanti kabar dia dan membuatkan penantianku FULL STOP!! 


Pls lah awk, kabarkanla berita walau skejap! dulu, fon rosak pun, taw jugak inisiatif nak kol guna public or pinjam fon kawan..xkn skrg xreti nak wat cmtu jugak..sbb kamu taw kan sy mcm mana?? sy sorang yg mudah risaukan keselematan awk..risau kalau ada apa2 terjadi kt awk..xkan itu nnti akan buat sy terkilan seumur hdup jika apa2 terjadi kt awk... pls lahhhhhhhhh... 

Sedih wak, sedih sgt... sbb sy x taw dah nak carik awk kt mana..no telefon kawan awk pun sy xda, sedara awk apatah lagi.. hanya no TUNANG awk jer sy ada... tp sy xnk crk awk melalui dia.. bukan sbb sy takut..utk apa sy takut dgn ppuan yg merampas awk dr saya.. cuma sy xnk memburukkan keadaan.. biarlah sy telan segala2nya...segala pahit yg ada..dan sy tetap akan nnti berita dr awk.. jika awak dah bersama dia..sy redha dan pasrah..skurang2nya sy taw kamu baik2 saja.. 

jauh d lubuk hati...


Inside me is a weak heart but behind me it's a strong God.

# Akan ku korbankan.. Semua untukmu.. Walau kini ku tak mampu melihatmu lagi.. Ku ingin kau bahagia.. Kerna ku sayang kamu... (copy from amni)

No comments:

Post a Comment