Wednesday, December 15, 2010

Kengkawan Teman Seperjuangan Sahabat Sejatiku


Seronok sgt2 bila meluahkan apa yang terpendam dan yang terbuku d lubuk hati pada seseorang yang kita rasa mampu untuk mempercayai.. Kawan, Teman dan Sahabat..itulah dia.. 
Kawan,Teman dan Sahabat..x kirala lelaki ataupun perempuan jika rasa kesesuaian indahnya perhubungan diselami dgn tawa bahkan nangis.. 

Aku mendefinisikan maksud bagi KAWAN adalah seorang yang berada disisi hanya tika senang dan hanya wujud seperti chipsmore!!! kejap ada kejap xda...

Definisi bagi Teman pulak adalah org yang ada di samping kita, rapat dgn kita tapi x cukup untuk memahami kita... Xsemua kelemahan dan keburukan kita dia mampu terima. Bila dia rasa memerlukan kita barulah dtg mencari bila dia xperlukan kita hilang jugak entah kemana..tapi kurang sikit la mcm chipsmore.. still jugak keep n touch! tapi masih ada jurang di antaranya.. Bole lagi hanta2 mesej dan calling2x..cuma bersifat x kekal la..


Utk definisi sahabat.. adalah seseorang yang mampu terima kita seadanya diri kita..baik buruk kita.. ssh senang kta sentiasa bersama.. kalau di lihat pada luaran suma dan mata kasar maksud sumanya nampak sama..tapi aku masih jugak nak membezakan..biasala aku mesti nak lebih...hehehe


Mungkin aku sendiri bukan teman yang baik buat teman-temanku.. dan jugak bukan seorang teman yang memahami. Sudah lumrah manusia tiada pun yang sempurna..tp biasalah semua org nak wat diri rasa perfect tuk org lain... Begitu juga aku...sedaya upaya memberikan yang terbaik buat teman2ku.. dan sedaya upaya hadir dalam hidup mereka dikala senang dan ssh. Dan akan berSAHABAT sampai bila2.

Gambar yang aku tangkap dan edit sendiri..tempat yang penuh dgn kenangan aku bersama kengkawan.


Kata2 yang aku petik dr lagu Arti Sahabat khas wat teman2ku.

No comments:

Post a Comment